Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet | RetailDetail

Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet

Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet

Het Chinese Alibaba heeft bijna 880 miljoen euro neergeteld voor een meerderheid in Lazada, het snelst groeiende online warenhuis in Zuidoost-Azië, dat werd opgericht door Rocket Internet.

Nieuw en snel groeiende markt

Met de investering in Lazada richt Alibaba zich nu op het veroveren van de markt in Zuidoost-Azië. In landen als Singapore, Indonesië, Maleisië, de Filipijnen, Thailand en Vietnam is de online verkoop immers flink in opmars. Door de investering van Alibaba is Lazada nu 1,3 miljard euro waard. Naast Rocket Internet verkochten ook Tesco en Kinnevik Investment een deel van hun aandelen aan Alibaba. Daarnaast heeft Alibaba de mogelijkheid om het komende anderhalf jaar ook vrijwel alle andere aandelen van Lazada in handen te krijgen.

 

“Zuidoost-Azië is een attractieve mobiel gedreven markt die sterk gefragmenteerd is”, zegt Max Bittner, CEO van de Lazada Group. “De transactie zal ons helpen om de 560 miljoen potentiële klanten in de regio te bedienen met het breedste en uniekste assortiment. Daarnaast kunnen we ook gebruik maken van de knowhow en technologie van Alibaba om sneller nieuwe services uit te rollen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.