Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen | RetailDetail

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

De Chinese online reus Alibaba is nog niet van plan om de groei van het bedrijf te laten vertragen: het bedrijf wil tegen 2020 het transactievolume verdubbelen naar zes biljoen yuan (800 miljard euro).

2 miljard klanten binnen 20 jaar

Om al die producten te verhandelen wil Alibaba het aantal actieve gebruikers optrekken van 423 miljoen nu naar twee miljard in 2036. Ondertussen wil oprichter Jack Ma ook de strijd tegen de verkoop van namaakartikelen verder opvoeren: zijn bedrijf krijgt al jaren de wind van voren op dat vlak en werd al meermaals beschuldigd de perfecte plek te zijn voor vervalsers om hun producten te verkopen.

 

“We zijn er meer en meer van overtuigd dat we het probleem van namaak, valse producten en diefstal van intellectuele eigendom kunnen oplossen”, liet Ma weten tijdens een gesprek met investeerders. Onlangs trok Ma zich nog terug als spreker op de conferentie van de International Anticounterfeiting Coalition (IACC). Heel wat leden waren immers niet te spreken over zijn komst, waarna ook het IACC besloot om het lidmaatschap van Alibaba op te schorten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

JD.com wil keten van kleine automatische supermarkten uitbouwen

13/02/2018

Het Chinese JD.com wil in het thuisland een keten met winkeltjes zonder kassa’s uitbouwen. Die komt er naast naast 7Fresh, de hoogtechnologische supermarktketen waarvan de eerste vestiging eind vorig jaar opende.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top