Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen | RetailDetail

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

De Chinese online reus Alibaba is nog niet van plan om de groei van het bedrijf te laten vertragen: het bedrijf wil tegen 2020 het transactievolume verdubbelen naar zes biljoen yuan (800 miljard euro).

2 miljard klanten binnen 20 jaar

Om al die producten te verhandelen wil Alibaba het aantal actieve gebruikers optrekken van 423 miljoen nu naar twee miljard in 2036. Ondertussen wil oprichter Jack Ma ook de strijd tegen de verkoop van namaakartikelen verder opvoeren: zijn bedrijf krijgt al jaren de wind van voren op dat vlak en werd al meermaals beschuldigd de perfecte plek te zijn voor vervalsers om hun producten te verkopen.

 

“We zijn er meer en meer van overtuigd dat we het probleem van namaak, valse producten en diefstal van intellectuele eigendom kunnen oplossen”, liet Ma weten tijdens een gesprek met investeerders. Onlangs trok Ma zich nog terug als spreker op de conferentie van de International Anticounterfeiting Coalition (IACC). Heel wat leden waren immers niet te spreken over zijn komst, waarna ook het IACC besloot om het lidmaatschap van Alibaba op te schorten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.