Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen | RetailDetail

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

De Chinese online reus Alibaba is nog niet van plan om de groei van het bedrijf te laten vertragen: het bedrijf wil tegen 2020 het transactievolume verdubbelen naar zes biljoen yuan (800 miljard euro).

2 miljard klanten binnen 20 jaar

Om al die producten te verhandelen wil Alibaba het aantal actieve gebruikers optrekken van 423 miljoen nu naar twee miljard in 2036. Ondertussen wil oprichter Jack Ma ook de strijd tegen de verkoop van namaakartikelen verder opvoeren: zijn bedrijf krijgt al jaren de wind van voren op dat vlak en werd al meermaals beschuldigd de perfecte plek te zijn voor vervalsers om hun producten te verkopen.

 

“We zijn er meer en meer van overtuigd dat we het probleem van namaak, valse producten en diefstal van intellectuele eigendom kunnen oplossen”, liet Ma weten tijdens een gesprek met investeerders. Onlangs trok Ma zich nog terug als spreker op de conferentie van de International Anticounterfeiting Coalition (IACC). Heel wat leden waren immers niet te spreken over zijn komst, waarna ook het IACC besloot om het lidmaatschap van Alibaba op te schorten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Groei Alibaba boven verwachting

07/05/2018

De Chinese retailgroep Alibaba heeft beter dan verwachte kwartaalcijfers gepubliceerd. De omzet gaat door het dak, maar de winstcijfers staan wat onder druk als gevolg van hogere investeringen.