Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

Alibaba wil transactievolume tegen 2020 verdubbelen

De Chinese online reus Alibaba is nog niet van plan om de groei van het bedrijf te laten vertragen: het bedrijf wil tegen 2020 het transactievolume verdubbelen naar zes biljoen yuan (800 miljard euro).

2 miljard klanten binnen 20 jaar

Om al die producten te verhandelen wil Alibaba het aantal actieve gebruikers optrekken van 423 miljoen nu naar twee miljard in 2036. Ondertussen wil oprichter Jack Ma ook de strijd tegen de verkoop van namaakartikelen verder opvoeren: zijn bedrijf krijgt al jaren de wind van voren op dat vlak en werd al meermaals beschuldigd de perfecte plek te zijn voor vervalsers om hun producten te verkopen.

 

“We zijn er meer en meer van overtuigd dat we het probleem van namaak, valse producten en diefstal van intellectuele eigendom kunnen oplossen”, liet Ma weten tijdens een gesprek met investeerders. Onlangs trok Ma zich nog terug als spreker op de conferentie van de International Anticounterfeiting Coalition (IACC). Heel wat leden waren immers niet te spreken over zijn komst, waarna ook het IACC besloot om het lidmaatschap van Alibaba op te schorten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top