Alipay gaat overeenkomst aan rond uitbreiding in Europa

Alipay gaat overeenkomst aan rond uitbreiding in Europa
http://www.shutterstock.com/pic-159873416/stock-photo-woman-paying-with-nfc-technology-on-mobile-phone-restaurant-cafe-bar.html?src=XiJqt5mPdAa7Yc8Ic6ka2w-1-19

Alipay, de betaaldienst van de Alibaba-groep, heeft een overeenkomst gesloten met Ingenico Group. Zo krijgt het toegang tot heel wat grote retailers in Europa, die in de toekomst dus ook Alipay zullen aanvaarden als betaalmiddel.

Chinese toeristen

Als Alibaba wil dat Chinese toeristen ook in het buitenland gebruik maken van Alipay, moet het op zoek naar grote ketens die het betaalmiddel willen aanvaarden. Dankzij de samenwerking met Ingenico komt het daar nu een stap dichterbij. Ingenico is immers de technologische partner van heel wat retailers in Europa.

 

Vorig jaar was er wereldwijd sprake van 120 miljoen Chinese toeristen, die gemiddeld 875 dollar (775 euro) uitgaven tijdens hun trip. Alipay van zijn kant beschikt dan weer over meer dan 450 miljoen gebruikers. Dan is een stuk meer dan de gelijkaardige diensten van Samsung, Apple en Google samengeteld. In China worden maar liefst 80 procent van mobiele betalingen met Alipay voltooid.

 

Gebruikers van Alipay kunnen momenteel al betalen bij onder andere Uber, Macy’s en Airbnb. Er zijn wel nog geen plannen om de dienst ook beschikbaar te maken voor gebruikers buiten China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Alibaba verpulvert verkooprecord tijdens Singles’ Day

13/11/2017

Met een omzet van bijna 22 miljard euro laat Alibaba opnieuw een spectaculair record noteren op Singles’ Day. De Chinese internetgigant plukt de vruchten van zijn Global Shopping Festival, met een hoofdrol voor Nicole Kidman.

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Back to top