Alipay gaat overeenkomst aan rond uitbreiding in Europa

Alipay gaat overeenkomst aan rond uitbreiding in Europa
http://www.shutterstock.com/pic-159873416/stock-photo-woman-paying-with-nfc-technology-on-mobile-phone-restaurant-cafe-bar.html?src=XiJqt5mPdAa7Yc8Ic6ka2w-1-19

Alipay, de betaaldienst van de Alibaba-groep, heeft een overeenkomst gesloten met Ingenico Group. Zo krijgt het toegang tot heel wat grote retailers in Europa, die in de toekomst dus ook Alipay zullen aanvaarden als betaalmiddel.

Chinese toeristen

Als Alibaba wil dat Chinese toeristen ook in het buitenland gebruik maken van Alipay, moet het op zoek naar grote ketens die het betaalmiddel willen aanvaarden. Dankzij de samenwerking met Ingenico komt het daar nu een stap dichterbij. Ingenico is immers de technologische partner van heel wat retailers in Europa.

 

Vorig jaar was er wereldwijd sprake van 120 miljoen Chinese toeristen, die gemiddeld 875 dollar (775 euro) uitgaven tijdens hun trip. Alipay van zijn kant beschikt dan weer over meer dan 450 miljoen gebruikers. Dan is een stuk meer dan de gelijkaardige diensten van Samsung, Apple en Google samengeteld. In China worden maar liefst 80 procent van mobiele betalingen met Alipay voltooid.

 

Gebruikers van Alipay kunnen momenteel al betalen bij onder andere Uber, Macy’s en Airbnb. Er zijn wel nog geen plannen om de dienst ook beschikbaar te maken voor gebruikers buiten China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Dit is 7Fresh, de hightech supermarkt van JD.com

04/01/2018

De toekomst van de foodretail bevindt zich in China. Na Alibaba opende recent ook grote rivaal JD.com een hoogtechnologische supermarkt. 7Fresh integreert e-commercetechnologie op de winkelvloer en mikt op wel duizend vestigingen.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Back to top