Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless | RetailDetail

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless
Brandless

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Tot 40 procent goedkoper

Brandless is een idee van Tina Sharkey en Ido Leffler. Zij geloven dat een goed product niet meer dan drie dollar moet kosten, als er natuurlijk stevig wordt gesneden in de andere kosten binnen het bedrijf. Zo wordt er bespaard op distributie, de voorraad, verpakkingen en winkelruimte. Naar eigen zeggen kan het zo tot 40 procent goedkoper zijn dan de gemiddelde prijs voor vergelijkbare producten.

 

Het aanbod van Brandless bestaat uit een flink aantal basisproducten voor in de keuken, de schoonmaak en persoonlijke verzorging. Die worden allemaal verkocht onder het eigen huismerk. Het assortiment is beperkt tot een paar honderd essentiële producten, wat een noodzaak is om de prijzen laag te houden. Als het bedrijf groeit, zal ook het assortiment verder uitgebreid worden.

 

De meeste producten van Brandless zijn biologisch, koosjer, glutenvrij en niet-genetisch gemodificeerd. Daarnaast werkt het ook samen met Feeding America, en schenkt het één maaltijd per bestelling aan de organisatie.

 

Het concept van Brandless heeft alvast de interesse gewekt van enkele investeerders, want over drie investeringsrondes heen wist het al 50 miljoen dollar (43,4 miljoen euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.