Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless
Brandless

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Tot 40 procent goedkoper

Brandless is een idee van Tina Sharkey en Ido Leffler. Zij geloven dat een goed product niet meer dan drie dollar moet kosten, als er natuurlijk stevig wordt gesneden in de andere kosten binnen het bedrijf. Zo wordt er bespaard op distributie, de voorraad, verpakkingen en winkelruimte. Naar eigen zeggen kan het zo tot 40 procent goedkoper zijn dan de gemiddelde prijs voor vergelijkbare producten.

 

Het aanbod van Brandless bestaat uit een flink aantal basisproducten voor in de keuken, de schoonmaak en persoonlijke verzorging. Die worden allemaal verkocht onder het eigen huismerk. Het assortiment is beperkt tot een paar honderd essentiële producten, wat een noodzaak is om de prijzen laag te houden. Als het bedrijf groeit, zal ook het assortiment verder uitgebreid worden.

 

De meeste producten van Brandless zijn biologisch, koosjer, glutenvrij en niet-genetisch gemodificeerd. Daarnaast werkt het ook samen met Feeding America, en schenkt het één maaltijd per bestelling aan de organisatie.

 

Het concept van Brandless heeft alvast de interesse gewekt van enkele investeerders, want over drie investeringsrondes heen wist het al 50 miljoen dollar (43,4 miljoen euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

“Ferrero dicht bij overname Amerikaanse chocoladetak Nestlé”

11/01/2018

Er is een deal in de maak tussen het Italiaanse Ferrero en het Zwitserse Nestlé over de Amerikaanse chocoladeactiviteiten van die laatste. De producent van o.a. Nutella en Tictac zou 2,8 miljard dollar betalen voor merken als Butterfinger en Baby Ruth.

Back to top