Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless | RetailDetail

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless
Brandless

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Tot 40 procent goedkoper

Brandless is een idee van Tina Sharkey en Ido Leffler. Zij geloven dat een goed product niet meer dan drie dollar moet kosten, als er natuurlijk stevig wordt gesneden in de andere kosten binnen het bedrijf. Zo wordt er bespaard op distributie, de voorraad, verpakkingen en winkelruimte. Naar eigen zeggen kan het zo tot 40 procent goedkoper zijn dan de gemiddelde prijs voor vergelijkbare producten.

 

Het aanbod van Brandless bestaat uit een flink aantal basisproducten voor in de keuken, de schoonmaak en persoonlijke verzorging. Die worden allemaal verkocht onder het eigen huismerk. Het assortiment is beperkt tot een paar honderd essentiële producten, wat een noodzaak is om de prijzen laag te houden. Als het bedrijf groeit, zal ook het assortiment verder uitgebreid worden.

 

De meeste producten van Brandless zijn biologisch, koosjer, glutenvrij en niet-genetisch gemodificeerd. Daarnaast werkt het ook samen met Feeding America, en schenkt het één maaltijd per bestelling aan de organisatie.

 

Het concept van Brandless heeft alvast de interesse gewekt van enkele investeerders, want over drie investeringsrondes heen wist het al 50 miljoen dollar (43,4 miljoen euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

02/05/2018

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.