Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless
Brandless

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Tot 40 procent goedkoper

Brandless is een idee van Tina Sharkey en Ido Leffler. Zij geloven dat een goed product niet meer dan drie dollar moet kosten, als er natuurlijk stevig wordt gesneden in de andere kosten binnen het bedrijf. Zo wordt er bespaard op distributie, de voorraad, verpakkingen en winkelruimte. Naar eigen zeggen kan het zo tot 40 procent goedkoper zijn dan de gemiddelde prijs voor vergelijkbare producten.

 

Het aanbod van Brandless bestaat uit een flink aantal basisproducten voor in de keuken, de schoonmaak en persoonlijke verzorging. Die worden allemaal verkocht onder het eigen huismerk. Het assortiment is beperkt tot een paar honderd essentiële producten, wat een noodzaak is om de prijzen laag te houden. Als het bedrijf groeit, zal ook het assortiment verder uitgebreid worden.

 

De meeste producten van Brandless zijn biologisch, koosjer, glutenvrij en niet-genetisch gemodificeerd. Daarnaast werkt het ook samen met Feeding America, en schenkt het één maaltijd per bestelling aan de organisatie.

 

Het concept van Brandless heeft alvast de interesse gewekt van enkele investeerders, want over drie investeringsrondes heen wist het al 50 miljoen dollar (43,4 miljoen euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

08/09/2017

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta

08/09/2017

Het Amerikaanse modebedrijf Gap gaat zijn interne strategie helemaal omgooien. In de toekomst gaat het zo focussen op de merken Old Navy en Athleta, ten nadele van Gap en Banana Republic, die momenteel het meeste aandacht krijgen.

Back to top