Amazon begint met verkoop voeding huismerk | RetailDetail

Amazon begint met verkoop voeding huismerk

Amazon begint met verkoop voeding huismerk

De Amerikaanse online retailer Amazon is begonnen met de verkoop van voeding onder het eigen huismerk. Zo verkoopt het sinds een weekje koffie van het eigen merk Happy Belly en babyvoeding van het merk Mama Bear.

Grotere marges

Net zoals met de kleding van het eigen merk, heeft Amazon besloten om vrijwel geen ruchtbaarheid te geven aan de lancering van de nieuwe merken. Waarschijnlijk doet het dat om andere bedrijven die op Amazon verkopen niet tegen de borst te stoten.

 

De verkoop van huismerken heeft een aantal voordelen voor Amazon. Om te beginnen zijn de marges voor het bedrijf een stuk groter, maar het kan ook de verpakkingen zelf ontwerpen en zo ontwikkelen dat die goedkoper zijn om te verzenden.

 

Enkel via Amazon Prime

Net zoals bij andere huismerken worden ook deze nieuwe merken enkel verkocht aan klanten die een abonnement hebben op Amazon Prime. De retailer zorgt er trouwens goed voor dat klanten amper kunnen weten dat het product door Amazon zelf wordt geproduceerd en verkocht. Nergens wordt de naam Amazon gebruikt. Amazon wil de producten ook niet als goedkopere alternatieven in de markt zetten, want de prijzen bevinden zich ergens tussen de goedkopere producten en het duurdere segment.

 

De markt van huismerken wordt steeds interessanter: in de Verenigde Staten waren ze vorig jaar goed voor 118,4 miljard dollar (106 miljard euro), een stijging van 2,2 miljard dollar (2 miljard euro) ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Waarom klein het nieuwe groot is in foodretail

07/02/2018

In een snel veranderend foodretaillandschap bloeien kleine winkelformats, terwijl de grote winkelconcepten bloeden. Een nieuwe studie schrijft de groei toe aan vijf megatrends en vier succesfactoren.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top