Amazon beleeft beste dag ooit op Amazon Prime Day

Amazon beleeft beste dag ooit op Amazon Prime Day

Amazon beleeft beste dag ooit op Amazon Prime Day

De tweede jaarlijkse Amazon Prime Day is volgens Amazon de beste dag ooit geweest voor de online retailer. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal bestellingen wereldwijd zelfs met 60 procent gestegen.

 

Sterke dag voor Amazon-toestellen

Daarnaast was het ook de beste dag ooit voor de verkoop van de toestellen van Amazon, zoals de Fire TV, de Fire tablets en de Kindle e-readers. Zo werden er maar liefst 2,5 keer meer Amazon Fire TV’s verkocht dan op de Prime Day een jaar geleden.

 

“Prime op zich is de beste deal in de geschiedenis van het shoppen en Amazon Prime Day werd in het leven geroepen als een exclusief voordeel voor onze Prime-abonnees”, zegt Greg Greeley, vicepresident bij Amazon Prime. “We willen onze tientallen miljoenen leden van over heel de wereld bedanken om hiervan de beste dag in de geschiedenis van Amazon te maken.”

 

Analisten hadden verwacht dat de omzet van de Prime Day de grens van 1 miljard dollar zou doorbreken, maar in het midden van de dag waren er problemen met de site, omwille van de grote toestroom aan klanten. Het is mogelijk dat daardoor die grens toch niet wordt behaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?

Hoe Amazon ons koopgedrag beïnvloedt

05/06/2018

Liefst 40% van de Belgen winkelt tegenwoordig al bij Amazon en 27% van hen start naar eigen zeggen zijn online zoektocht steevast op de Amazon-website. Toch blijft de fysieke winkel een essentieel verkoopkanaal.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.