Amazon biedt logistiek aan voor Europese verkoper | RetailDetail

Amazon biedt logistiek aan voor Europese verkoper

Amazon biedt logistiek aan voor Europese verkoper

De Amerikaanse online retailer Amazon wil de logistiek van Europese verkopers afhandelen, wanneer die bestellingen over de landsgrenzen heen moeten doen. De producten zullen dan ook beschikbaar zijn in de distributiecentra van Amazon.

Verkopen aan elke Europese klant

Europese verkopers kunnen dus voortaan hun producten sturen naar één van de 29 distributiecentra die Amazon heeft in Europa. Als de verkoper dan één van zijn producten verkoopt via Amazon, zal het Amerikaanse bedrijf de verdere verzending verder afronden. “Onze missie is om elke verkoper in Europa te helpen om te verkopen aan elke klant in Europa”, stelt Francois Saugier, director of European seller services bij Amazon, aan Internet Retailer.

 

Met deze uitbreiding gaat Amazon ook de concurrentie aan met lokale logistieke bedrijven in Europa, die nu instaan voor de verzending van dergelijke goederen. Amazon heeft dan ook al meermaals de ambitie uitgesproken om een wereldwijd netwerk neer te poten, waarin het zelf volledig verantwoordelijk is voor de logistieke invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Waarom klein het nieuwe groot is in foodretail

07/02/2018

In een snel veranderend foodretaillandschap bloeien kleine winkelformats, terwijl de grote winkelconcepten bloeden. Een nieuwe studie schrijft de groei toe aan vijf megatrends en vier succesfactoren.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top