Amazon Dash nu ook naar het Verenigd Koninkrijk

Amazon Dash nu ook naar het Verenigd Koninkrijk

Amazon Dash nu ook naar het Verenigd Koninkrijk

Amazon heeft het toestel Amazon Dash gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. Met het toestel kunnen barcodes van producten gescand worden, waarna die automatisch bij Amazon besteld worden.

 

Gratis bij Amazon Fresh

Naast het scannen van barcodes kunnen producten ook besteld worden met 'voice commands'. De producten worden dan toegevoegd aan het winkelwagentje op Amazon, waarna de klant de bestelling later zelf kan afronden op de website.

 

Amazon heeft besloten om het toestel ook te lanceren in het Verenigd Koninkrijk, omdat sinds kort ook Amazon Fresh te vinden is in het land. Amazon Dash moet ervoor zorgen dat gebruikers van Amazon Fresh eenvoudiger hun bestellingen kunnen plaatsen.

 

Op proef in Londen

“We zijn allemaal gewoon om te onthouden wat er in onze koelkast en onze keuken te vinden is, en om neer te schrijven wat we moeten onthouden”, zegt Ajay Kavan, vicepresident van Amazon Fresh. “Met Dash kunnen consumenten op elk moment producten bijhouden.”

 

Amazon Fresh lanceerde vorige maand in het Verenigd Koninkrijk, maar is voorlopig wel enkel nog maar beschikbaar voor klanten in Londen. Tot eind augustus krijgen gebruikers van Amazon Fresh een gratis Dash bij hun tweede bestelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.