Amazon Dash uitgebreid naar meer dan 100 merken | RetailDetail

Amazon Dash uitgebreid naar meer dan 100 merken

Amazon Dash uitgebreid naar meer dan 100 merken

Amazon heeft het gebruik van Amazon Dash uitgebreid met meer dan 100 merken. Met dat toestel kunnen klanten van Amazon een bepaald product bestellen met één simpele druk op een knop.

Toestel is gratis

Het toestelletje van Amazon Dash heeft ongeveer de grootte van een sleutelhanger en bevat slechts één knop, waarmee één product kan besteld worden bij Amazon. Wanneer een gebruiker merkt dat hij een bepaald product niet meer in huis heeft, kan hij zo snel een nieuwe bestelling plaatsen bij Amazon.

 

Amazon Dash werd ongeveer een jaar geleden geïntroduceerd en werkte al met een dertigtal merken, maar de Amerikaanse online retailer heeft het aantal merken met een eigen Dash nu uitgebreid naar meer dan honderd. Volgens Amazon hebben zowel klanten als merken gevraagd om de service verder uit te breiden.

 

Amazon Dash kost 4,99 dollar, maar gebruikers krijgen bij hun eerste bestelling ook meteen een korting van 4,99 dollar. Bovendien is het toestel enkel beschikbaar voor klanten die een abonnement hebben op Amazon Prime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.