Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery | RetailDetail

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery
Shutterstock

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Buizenpost

Bij een hyperloop worden capsules op hoge snelheid door buizen onder erg lage luchtdruk vervoerd. Het concept is wat vergelijkbaar met buizenpost, waarbij kleine pakketjes door buizen worden vervoerd, maar dan op veel grotere schaal.

 

Amazon zou nu dus samen met het bedrijf Hyperloop One werken aan een concept waarbij dat idee ook daadwerkelijk in gebruik wordt genomen. Hyperloon One werkt al langer aan de commercialisering van transport via hyperloop, zowel voor producten als voor mensen. Met Amazon heeft het daarvoor een sterke partner in huis gehaald.

 

Hyperloop wil een systeem rond heel de wereld bouwen, waarmee het producten of mensen tegen een snelheid van 1.000 km/u kan vervoeren. De tocht van San Francisco naar Los Angeles, ongeveer 600 kilometer, maar een half uurtje in beslag nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.