Amazon gebruikt taxi’s voor bezorging | RetailDetail

Amazon gebruikt taxi’s voor bezorging

Amazon gebruikt taxi’s voor bezorging

E-tailer Amazon heeft momenteel een proef lopen in San Francisco en Los Angeles waarbij het taxi's inzet om leveringen te doen. Pakketten kunnen zo binnen één uur geleverd worden voor de prijs van vijf dollar per pakket.

Sneller en goedkoper

De taxi's die in het systeem zitten worden aangestuurd via de app Flywheel. Zo worden ze naar ditributiecentra gestuurd, waar ze tot tien pakketten krijgen toegestopt. Die worden vervolgens naar de klant gebracht.

 

Amazon ziet een toekomst in het gebruik van taxi's, omdat ze snel zijn en goedkoper dan koeriers. Volgens Amazon kunnen ze ondertussen ook blijven rondrijden met klanten, al lijkt dat een ingewikkelde zaak te worden. Het moeilijkste voor Amazon zal het berekenen zijn welke taxi's welke pakketten moeten meenemen en in welke volgorde.

 

Verschillende andere pakketdiensten zien meer opties bij fietskoeriers. Zo is taxidienst Uber bezig met een proef in Manhattan en DHL Nederland heeft momenteel zelfs al zestig fietskoeriers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top