Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews | RetailDetail

Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews

Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews

Online retailer Amazon heeft drie bedrijven die verkopen op het platform aangeklaagd, omdat ze heel wat valse reviews hebben op hun producten. Bij de drie bedrijven was maar liefst 40 procent van de reviews niet echt.

 

1.000 personen aangeklaagd

Amazon heeft voorheen ook al enkele websites aangeklaagd, omdat die voor een bepaald bedrag beloven om positieve reviews over producten te schrijven op Amazon. Het is de eerste keer dat Amazon rechtstreeks een aantal verkopers aanklaagt. Het gaat daarbij over het Chinese bedrijf CCBeterDirect, Michael Abbara en Kurt Bauer.

 

Amazon heeft in totaal al meer dan 1.000 personen aangeklaagd rond valse reviews. Amazon hoopt zo een sterk signaal te sturen dat het die valse reviews niet aanvaardt.

 

De Amerikaanse retailer is al langer op zoek naar manieren om valse reviews uit te roeien, maar tot nu toe is het daar nog niet in geslaagd. Reviews zijn een cruciaal onderdeel voor marktplaatsen als Amazon, want het is de enige manier voor bezoekers om goede producten van slechte producten te onderscheiden, aangezien Amazon zelf niet kan instaan voor de kwaliteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Waarom klein het nieuwe groot is in foodretail

07/02/2018

In een snel veranderend foodretaillandschap bloeien kleine winkelformats, terwijl de grote winkelconcepten bloeden. Een nieuwe studie schrijft de groei toe aan vijf megatrends en vier succesfactoren.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top