Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews | RetailDetail

Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews

Amazon klaagt verkopers aan wegens valse reviews

Online retailer Amazon heeft drie bedrijven die verkopen op het platform aangeklaagd, omdat ze heel wat valse reviews hebben op hun producten. Bij de drie bedrijven was maar liefst 40 procent van de reviews niet echt.

 

1.000 personen aangeklaagd

Amazon heeft voorheen ook al enkele websites aangeklaagd, omdat die voor een bepaald bedrag beloven om positieve reviews over producten te schrijven op Amazon. Het is de eerste keer dat Amazon rechtstreeks een aantal verkopers aanklaagt. Het gaat daarbij over het Chinese bedrijf CCBeterDirect, Michael Abbara en Kurt Bauer.

 

Amazon heeft in totaal al meer dan 1.000 personen aangeklaagd rond valse reviews. Amazon hoopt zo een sterk signaal te sturen dat het die valse reviews niet aanvaardt.

 

De Amerikaanse retailer is al langer op zoek naar manieren om valse reviews uit te roeien, maar tot nu toe is het daar nog niet in geslaagd. Reviews zijn een cruciaal onderdeel voor marktplaatsen als Amazon, want het is de enige manier voor bezoekers om goede producten van slechte producten te onderscheiden, aangezien Amazon zelf niet kan instaan voor de kwaliteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.