Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Online retailer Amazon heeft stilletjes al enkele eigen modelabels gelanceerd. Het bedrijf is al een tijdje bezig met het uitbouwen van een team dat moet instaan voor de eigen merken, maar nu blijkt dat er dus al enkele merken online te vinden zijn.

 

Gaten in het aanbod vullen

Amazon verkoopt al kledij van zeven eigen merken: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York. In totaal gaat het over ongeveer 1.800 producten, waarvan het merendeel te vinden is bij Society New York. Die collectie voor vrouwen telt nu al 911 artikelen. Ook Franklin Tailored, dat accessoires voor mannen verkoopt, telt al 250 producten.

 

Analisten zijn ervan overtuigd dat het verkopen van eigen kledingmerken een goede stap zou zijn voor Amazon. Het is niet enkel een markt waar nog heel wat groeimarge is binnen Amazon, maar goede verkoop van de eigen merken zou er misschien ook voor kunnen zorgen dat externe merken sneller de sprong naar Amazon willen maken. Bovendien kan het bedrijf met de eigen merken gaten in het aanbod proberen in te vullen.

 

Amazon zal private labels selectief gebruiken, wat zowel het aanbod moet verbeteren en traditionele kledingverkopers moet aantrekken om op Amazon te verkopen”, zegt analist Ed Yruma volgens Women’s Wear Daily. “Kleding is een grote categorie, die flink gefragmenteerd blijft. We denken dat de lage instap en de grootte van de markt het tot een interessante categorie maken voor Amazon. Kleding is één van de snelst groeiende categorieën op Amazon, maar er moet nog meer gewerkt worden om het uit te breiden. We verwachten wel dat Amazon moeite zal blijven hebben om de modecommunity te overtuigen, maar dat het zal blijven werken aan zijn strategie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis

04/01/2018

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

Back to top