Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Online retailer Amazon heeft stilletjes al enkele eigen modelabels gelanceerd. Het bedrijf is al een tijdje bezig met het uitbouwen van een team dat moet instaan voor de eigen merken, maar nu blijkt dat er dus al enkele merken online te vinden zijn.

 

Gaten in het aanbod vullen

Amazon verkoopt al kledij van zeven eigen merken: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York. In totaal gaat het over ongeveer 1.800 producten, waarvan het merendeel te vinden is bij Society New York. Die collectie voor vrouwen telt nu al 911 artikelen. Ook Franklin Tailored, dat accessoires voor mannen verkoopt, telt al 250 producten.

 

Analisten zijn ervan overtuigd dat het verkopen van eigen kledingmerken een goede stap zou zijn voor Amazon. Het is niet enkel een markt waar nog heel wat groeimarge is binnen Amazon, maar goede verkoop van de eigen merken zou er misschien ook voor kunnen zorgen dat externe merken sneller de sprong naar Amazon willen maken. Bovendien kan het bedrijf met de eigen merken gaten in het aanbod proberen in te vullen.

 

Amazon zal private labels selectief gebruiken, wat zowel het aanbod moet verbeteren en traditionele kledingverkopers moet aantrekken om op Amazon te verkopen”, zegt analist Ed Yruma volgens Women’s Wear Daily. “Kleding is een grote categorie, die flink gefragmenteerd blijft. We denken dat de lage instap en de grootte van de markt het tot een interessante categorie maken voor Amazon. Kleding is één van de snelst groeiende categorieën op Amazon, maar er moet nog meer gewerkt worden om het uit te breiden. We verwachten wel dat Amazon moeite zal blijven hebben om de modecommunity te overtuigen, maar dat het zal blijven werken aan zijn strategie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Filet Pur: Het gele gevaar is daar!

10/11/2017

Verschillende gevalletjes van grensoverschrijdend gedrag kenmerkten de afgelopen FMCG-week. De Belgische retailmarkt dreigt helemaal bezet gebied te worden. Maar of RetailDetail Food zich in nu de loopgraven zal terugtrekken?

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Amazon introduceert Prime in België en Nederland

08/11/2017

Amazon heeft nog steeds geen volledige Nederlandstalige webshop, maar dat houdt de Amerikaanse reus niet tegen om hier nieuwe diensten te lanceren. Vanaf vandaag is zo Amazon Prime beschikbaar in heel België en in Nederland.

Back to top