Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Online retailer Amazon heeft stilletjes al enkele eigen modelabels gelanceerd. Het bedrijf is al een tijdje bezig met het uitbouwen van een team dat moet instaan voor de eigen merken, maar nu blijkt dat er dus al enkele merken online te vinden zijn.

 

Gaten in het aanbod vullen

Amazon verkoopt al kledij van zeven eigen merken: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York. In totaal gaat het over ongeveer 1.800 producten, waarvan het merendeel te vinden is bij Society New York. Die collectie voor vrouwen telt nu al 911 artikelen. Ook Franklin Tailored, dat accessoires voor mannen verkoopt, telt al 250 producten.

 

Analisten zijn ervan overtuigd dat het verkopen van eigen kledingmerken een goede stap zou zijn voor Amazon. Het is niet enkel een markt waar nog heel wat groeimarge is binnen Amazon, maar goede verkoop van de eigen merken zou er misschien ook voor kunnen zorgen dat externe merken sneller de sprong naar Amazon willen maken. Bovendien kan het bedrijf met de eigen merken gaten in het aanbod proberen in te vullen.

 

Amazon zal private labels selectief gebruiken, wat zowel het aanbod moet verbeteren en traditionele kledingverkopers moet aantrekken om op Amazon te verkopen”, zegt analist Ed Yruma volgens Women’s Wear Daily. “Kleding is een grote categorie, die flink gefragmenteerd blijft. We denken dat de lage instap en de grootte van de markt het tot een interessante categorie maken voor Amazon. Kleding is één van de snelst groeiende categorieën op Amazon, maar er moet nog meer gewerkt worden om het uit te breiden. We verwachten wel dat Amazon moeite zal blijven hebben om de modecommunity te overtuigen, maar dat het zal blijven werken aan zijn strategie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Carrefour volgende overnameprooi Amazon?

26/09/2017

Volgens groeiende geruchten aast Amazon na de overname van Whole Foods ook op Carrefour. Het aandeel van de Franse distributiegroep was alvast meteen het sterkst stijgende hoofdfonds op de beurs van Parijs.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Filet Pur: Zijn foodretailers de ware socialisten?

08/09/2017

Slaan en zalven, liefst tegelijk, daar draaien wij van RetailDetail Food onze hand niet voor om. Bij Ahold Delhaize en Colruyt zullen ze het geweten hebben, maar niet alleen daar. Of wat had u gedacht? Hier is het onmisbare FMCG-weekoverzicht! 

Back to top