Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels | RetailDetail

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Online retailer Amazon heeft stilletjes al enkele eigen modelabels gelanceerd. Het bedrijf is al een tijdje bezig met het uitbouwen van een team dat moet instaan voor de eigen merken, maar nu blijkt dat er dus al enkele merken online te vinden zijn.

 

Gaten in het aanbod vullen

Amazon verkoopt al kledij van zeven eigen merken: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York. In totaal gaat het over ongeveer 1.800 producten, waarvan het merendeel te vinden is bij Society New York. Die collectie voor vrouwen telt nu al 911 artikelen. Ook Franklin Tailored, dat accessoires voor mannen verkoopt, telt al 250 producten.

 

Analisten zijn ervan overtuigd dat het verkopen van eigen kledingmerken een goede stap zou zijn voor Amazon. Het is niet enkel een markt waar nog heel wat groeimarge is binnen Amazon, maar goede verkoop van de eigen merken zou er misschien ook voor kunnen zorgen dat externe merken sneller de sprong naar Amazon willen maken. Bovendien kan het bedrijf met de eigen merken gaten in het aanbod proberen in te vullen.

 

Amazon zal private labels selectief gebruiken, wat zowel het aanbod moet verbeteren en traditionele kledingverkopers moet aantrekken om op Amazon te verkopen”, zegt analist Ed Yruma volgens Women’s Wear Daily. “Kleding is een grote categorie, die flink gefragmenteerd blijft. We denken dat de lage instap en de grootte van de markt het tot een interessante categorie maken voor Amazon. Kleding is één van de snelst groeiende categorieën op Amazon, maar er moet nog meer gewerkt worden om het uit te breiden. We verwachten wel dat Amazon moeite zal blijven hebben om de modecommunity te overtuigen, maar dat het zal blijven werken aan zijn strategie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.