Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places | RetailDetail

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

TGI Fridays

De primeur is weggelegd voor restaurantketen TGI Fridays, waar klanten in zes Amerikaanse steden het menu kunnen bekijken via de app. Vervolgens kunnen ze meteen een bestelling plaatsen en die ook afrekenen. De bestelling kan daarna opgehaald worden in het restaurant van TGI Fridays.

 

Amazon lijkt zo de strijd verder aan te willen gaan met PayPal, dat al langer aan de haal gaat met het marktaandeel van kredietkaarten en andere betaalmiddelen door eenvoudige betalingen via de app aan te bieden. Het grootste voordeel van Amazon is dat het niet vraagt om een extra app in gebruik te nemen en dat in de Verenigde Staten ongeveer driekwart van de smartphonebezitters de app al op zijn telefoon zou hebben staan.

 

Whole Foods

Het wil de service ook niet beperken tot restaurants, maar verder uitbreiden naar alle mogelijke vormen van offline retail. De kans is niet onbestaande dat klanten van Whole Foods binnenkort hun bestelling zo gewoon rechtstreeks via de app van Amazon kunnen plaatsen en ook andere partners van Amazon zullen ongetwijfeld volgen in de toekomst. Fysieke retailers zullen zo binnenkort nog een extra knop kunnen plaatsen bij de betaaloplossingen.

 

Dat Amazon de concurrentie aangaat met PayPal wordt duidelijk aan de hand van de tarieven die het hanteert. Het vraagt 2,9 procent plus 30 cent per transactie, net als PayPal. In de online wereld zijn er al langer retailers die gebruik maken van Amazon Pay om hun klanten te laten afrekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Back to top