Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

TGI Fridays

De primeur is weggelegd voor restaurantketen TGI Fridays, waar klanten in zes Amerikaanse steden het menu kunnen bekijken via de app. Vervolgens kunnen ze meteen een bestelling plaatsen en die ook afrekenen. De bestelling kan daarna opgehaald worden in het restaurant van TGI Fridays.

 

Amazon lijkt zo de strijd verder aan te willen gaan met PayPal, dat al langer aan de haal gaat met het marktaandeel van kredietkaarten en andere betaalmiddelen door eenvoudige betalingen via de app aan te bieden. Het grootste voordeel van Amazon is dat het niet vraagt om een extra app in gebruik te nemen en dat in de Verenigde Staten ongeveer driekwart van de smartphonebezitters de app al op zijn telefoon zou hebben staan.

 

Whole Foods

Het wil de service ook niet beperken tot restaurants, maar verder uitbreiden naar alle mogelijke vormen van offline retail. De kans is niet onbestaande dat klanten van Whole Foods binnenkort hun bestelling zo gewoon rechtstreeks via de app van Amazon kunnen plaatsen en ook andere partners van Amazon zullen ongetwijfeld volgen in de toekomst. Fysieke retailers zullen zo binnenkort nog een extra knop kunnen plaatsen bij de betaaloplossingen.

 

Dat Amazon de concurrentie aangaat met PayPal wordt duidelijk aan de hand van de tarieven die het hanteert. Het vraagt 2,9 procent plus 30 cent per transactie, net als PayPal. In de online wereld zijn er al langer retailers die gebruik maken van Amazon Pay om hun klanten te laten afrekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top