Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places | RetailDetail

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

TGI Fridays

De primeur is weggelegd voor restaurantketen TGI Fridays, waar klanten in zes Amerikaanse steden het menu kunnen bekijken via de app. Vervolgens kunnen ze meteen een bestelling plaatsen en die ook afrekenen. De bestelling kan daarna opgehaald worden in het restaurant van TGI Fridays.

 

Amazon lijkt zo de strijd verder aan te willen gaan met PayPal, dat al langer aan de haal gaat met het marktaandeel van kredietkaarten en andere betaalmiddelen door eenvoudige betalingen via de app aan te bieden. Het grootste voordeel van Amazon is dat het niet vraagt om een extra app in gebruik te nemen en dat in de Verenigde Staten ongeveer driekwart van de smartphonebezitters de app al op zijn telefoon zou hebben staan.

 

Whole Foods

Het wil de service ook niet beperken tot restaurants, maar verder uitbreiden naar alle mogelijke vormen van offline retail. De kans is niet onbestaande dat klanten van Whole Foods binnenkort hun bestelling zo gewoon rechtstreeks via de app van Amazon kunnen plaatsen en ook andere partners van Amazon zullen ongetwijfeld volgen in de toekomst. Fysieke retailers zullen zo binnenkort nog een extra knop kunnen plaatsen bij de betaaloplossingen.

 

Dat Amazon de concurrentie aangaat met PayPal wordt duidelijk aan de hand van de tarieven die het hanteert. Het vraagt 2,9 procent plus 30 cent per transactie, net als PayPal. In de online wereld zijn er al langer retailers die gebruik maken van Amazon Pay om hun klanten te laten afrekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?

Hoe Amazon ons koopgedrag beïnvloedt

05/06/2018

Liefst 40% van de Belgen winkelt tegenwoordig al bij Amazon en 27% van hen start naar eigen zeggen zijn online zoektocht steevast op de Amazon-website. Toch blijft de fysieke winkel een essentieel verkoopkanaal.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.