Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop

Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop

Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop
http://www.shutterstock.com/nl/pic-373709401/

Het Amerikaanse Amazon heeft een Chinese versie opgezet van zijn webshop in Japan. Zo hoopt het een deel van de Chinese markt in te palmen, die momenteel wordt gedomineerd door de Chinese Alibaba Group.

 

Lagere verzendingskosten

De keuze voor een Chinese versie van de Japanse website is geen toevallige. Heel wat Chinese consumenten zijn immers op zoek naar producten die ‘Made in Japan’ zijn, nadat de producten van Chinese origine de laatste jaren een slecht imago hebben gekregen in het eigen land, omwille van enkele schandalen.

 

Naast de vertaling naar het Chinees, heeft Amazon ook het aantal producten die kunnen worden uitgevoerd van Japan naar China gevoelig opgevoerd. Bovendien zijn de verzendingskosten teruggeschroefd, waardoor het nu voor de Chinese consument bijzonder interessant is om bij Amazon in Japan te winkelen. Zo kost het drie keer meer om een item van Japan naar Australië te sturen, dan van Japan naar China.

 

Amazon probeert al langer een deel van de markt in China in te palmen. Zo heeft het ook een Chinese webshop, met vooral lokale producten, en zelfs een webshop op Tmall.com. Het blijft echter moeilijk om de hegemonie van Alibaba in het land te doorbreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Danone verkoopt aandelen in Yakult

14/02/2018

Danone verkoopt twee derde van zijn aandelen in de Japanse zuiveldrank Yakult. De transactie is naar schatting goed voor zo’n anderhalf miljard euro. 

JD.com wil keten van kleine automatische supermarkten uitbouwen

13/02/2018

Het Chinese JD.com wil in het thuisland een keten met winkeltjes zonder kassa’s uitbouwen. Die komt er naast naast 7Fresh, de hoogtechnologische supermarktketen waarvan de eerste vestiging eind vorig jaar opende.

Back to top