Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop

Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop
http://www.shutterstock.com/nl/pic-373709401/

Het Amerikaanse Amazon heeft een Chinese versie opgezet van zijn webshop in Japan. Zo hoopt het een deel van de Chinese markt in te palmen, die momenteel wordt gedomineerd door de Chinese Alibaba Group.

 

Lagere verzendingskosten

De keuze voor een Chinese versie van de Japanse website is geen toevallige. Heel wat Chinese consumenten zijn immers op zoek naar producten die ‘Made in Japan’ zijn, nadat de producten van Chinese origine de laatste jaren een slecht imago hebben gekregen in het eigen land, omwille van enkele schandalen.

 

Naast de vertaling naar het Chinees, heeft Amazon ook het aantal producten die kunnen worden uitgevoerd van Japan naar China gevoelig opgevoerd. Bovendien zijn de verzendingskosten teruggeschroefd, waardoor het nu voor de Chinese consument bijzonder interessant is om bij Amazon in Japan te winkelen. Zo kost het drie keer meer om een item van Japan naar Australië te sturen, dan van Japan naar China.

 

Amazon probeert al langer een deel van de markt in China in te palmen. Zo heeft het ook een Chinese webshop, met vooral lokale producten, en zelfs een webshop op Tmall.com. Het blijft echter moeilijk om de hegemonie van Alibaba in het land te doorbreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top