Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika | RetailDetail

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

De Amerikaanse e-commercereus Amazon neemt opnieuw een stuk van de logistieke keten zelf in handen: het bedrijf heeft zijn activiteiten uitgebreid met zeevracht van China naar de Verenigde Staten.

Al 150 containers vervoerd

Amazon bezit zelf geen schepen, maar het fungeert sinds kort wel als internationaal expediteur. Sinds oktober zou het al meer dan 150 containers vanuit China naar de Verenigde Staten vervoerd hebben. Die containers bevatten producten van Chinese producenten die verkocht worden op de webshop van Amazon. Sinds begin deze maand heeft Amazon ook prijzen online staan voor logistieke diensten als sorteren, labelen en vrachtservices. Dat doet het onder de naam van de Chinese dochtermaatschappij Beijing Century Joyo Courier Service.

 

Amazon is al sinds enkele jaren aan de slag met het overnemen van taken die traditioneel worden uitgevoerd door bedrijven als FedEx of UPS. Het uiteindelijke doel van Amazon is om op een dag alle eigen bestellingen te vervoeren en ook pakketten van andere partijen. Zo wil het ook 40 cargovliegtuigen leasen en heeft het al een aantal eigen vrachtwagens aangekocht. Volgens Amazon is dit de enige manier om er voor te zorgen dat de logistieke invulling van het groeiend aantal bestelling goed blijft gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Filet Pur: Conflictmanagement voor dummies

06/04/2018

Retailers en fabrikanten zijn niet blind getrouwd, en op Tinder zitten ze evenmin. Nee hoor, ze zitten elkaar gewoon in de haren. Dat leert ons het louter informatieve weekoverzicht van RetailDetail Food.