Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika | RetailDetail

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

De Amerikaanse e-commercereus Amazon neemt opnieuw een stuk van de logistieke keten zelf in handen: het bedrijf heeft zijn activiteiten uitgebreid met zeevracht van China naar de Verenigde Staten.

Al 150 containers vervoerd

Amazon bezit zelf geen schepen, maar het fungeert sinds kort wel als internationaal expediteur. Sinds oktober zou het al meer dan 150 containers vanuit China naar de Verenigde Staten vervoerd hebben. Die containers bevatten producten van Chinese producenten die verkocht worden op de webshop van Amazon. Sinds begin deze maand heeft Amazon ook prijzen online staan voor logistieke diensten als sorteren, labelen en vrachtservices. Dat doet het onder de naam van de Chinese dochtermaatschappij Beijing Century Joyo Courier Service.

 

Amazon is al sinds enkele jaren aan de slag met het overnemen van taken die traditioneel worden uitgevoerd door bedrijven als FedEx of UPS. Het uiteindelijke doel van Amazon is om op een dag alle eigen bestellingen te vervoeren en ook pakketten van andere partijen. Zo wil het ook 40 cargovliegtuigen leasen en heeft het al een aantal eigen vrachtwagens aangekocht. Volgens Amazon is dit de enige manier om er voor te zorgen dat de logistieke invulling van het groeiend aantal bestelling goed blijft gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.