Amazon Pantry komt naar België | RetailDetail

Amazon Pantry komt naar België

Amazon Pantry komt naar België

De Amerikaanse webshop Amazon lanceert in België Pantry, de boodschappendienst waarmee het een aanbod droge voeding aan huis levert. Voorlopig is er wel nog geen sprake van de lancering van Amazon Fresh.

 

In Franstalig landsgedeelte

Pantry maakt deel uit van Amazon Prime, de abonnementsdienst van Amazon, en bestaat uit een assortiment van 3.800 producten van 600 merken, waaronder Coca-Cola, Finish, Tuc en Kellogg’s. Voorlopig gaat het daarbij enkel over droge voeding.

 

Ondanks het feit dat klanten al lid moeten zijn van Prime, dat 49 euro per jaar kost, zijn leveringen via Pantry niet gratis. Een doos van maximaal 20 kilogram kost 3,99 euro en per bijkomende doos wordt er nog eens 0,99 euro gevraagd.

 

De webwinkel wordt aangestuurd vanuit Frankrijk en is momenteel ook enkel in het Frans te vinden. Amazon lijkt zich zo vooral te richten op Brussel en Wallonië. Het is niet duidelijk of er ook een Nederlandstalige versie van de webshop in de steigers staat.

 

Met de start van Pantry, gaat Amazon in België rechtstreeks de concurrentie aan met supermarktketen als Delhaize, Colruyt en Carrefour, die ook allemaal een online besteldienst hebben. Zij hebben voorlopig wel nog een ruimer aanbod, met onder andere verse voeding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Enorme winststijging Amazon doet 'teleurstellende' omzet vergeten

27/07/2018

De Amerikaanse webreus Amazon heeft in het tweede kwartaal van zijn lopende boekjaar een recordwinst van 2,5 miljard dollar opgetekend, vooral dankzij de afdelingen cloud en reclame. Dat de omzet de verwachtingen niet inloste, kon het feestje niet drukken.

Voeding snelst groeiende categorie voor Amazon

25/07/2018

Voeding en dranken zijn voor Amazon in de Verenigde Staten de snelst groeiende categorie: een derde van alle online bestelde boodschappen zijn voor de retailgigant. Toch blijft de categorie erg klein, ook op de Amerikaanse thuismarkt. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.