Amazon Pantry komt naar België

Amazon Pantry komt naar België

De Amerikaanse webshop Amazon lanceert in België Pantry, de boodschappendienst waarmee het een aanbod droge voeding aan huis levert. Voorlopig is er wel nog geen sprake van de lancering van Amazon Fresh.

 

In Franstalig landsgedeelte

Pantry maakt deel uit van Amazon Prime, de abonnementsdienst van Amazon, en bestaat uit een assortiment van 3.800 producten van 600 merken, waaronder Coca-Cola, Finish, Tuc en Kellogg’s. Voorlopig gaat het daarbij enkel over droge voeding.

 

Ondanks het feit dat klanten al lid moeten zijn van Prime, dat 49 euro per jaar kost, zijn leveringen via Pantry niet gratis. Een doos van maximaal 20 kilogram kost 3,99 euro en per bijkomende doos wordt er nog eens 0,99 euro gevraagd.

 

De webwinkel wordt aangestuurd vanuit Frankrijk en is momenteel ook enkel in het Frans te vinden. Amazon lijkt zich zo vooral te richten op Brussel en Wallonië. Het is niet duidelijk of er ook een Nederlandstalige versie van de webshop in de steigers staat.

 

Met de start van Pantry, gaat Amazon in België rechtstreeks de concurrentie aan met supermarktketen als Delhaize, Colruyt en Carrefour, die ook allemaal een online besteldienst hebben. Zij hebben voorlopig wel nog een ruimer aanbod, met onder andere verse voeding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

21/03/2017

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

Coolblue zoekt werknemers voor magazijn in Luik

17/03/2017

Op de website van Coolblue is momenteel een vacature te vinden voor een teamleider bezorging voor een magazijn in Luik. Daarmee worden de plannen van de Nederlandse webshop om de taalgrens over te steken nog concreter.

Analyse: Iedereen beeft voor innovatiemachine Amazon

16/03/2017

Het openen van fysieke afhaalpunten lijkt de nieuwste zet te worden van Amazon in de VS. Intussen werkt de retailer ook in Europa (en dus ook in België) versneld aan groei. Hoe kunnen traditionele spelers reageren? 

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

16/03/2017

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Google: consument shopt specifieker

10/03/2017

Consumenten zoeken op het internet steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als het gaat om shoppen, kunnen retailers en producenten de consument helpen met zijn zoektocht én profiteren door hun onlinesales op te krikken.

Filet Pur: Een flesje zonder verhaal

10/03/2017

Hebben Amazon en HelloFresh ongelijk? Waarom investeert Unilever in namaakvlees en hoe kreeg het werkgeversimago van Albert Heijn een deuk? Dat en veel meer ontdek je in het wekelijkse FMCG-nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Back to top