Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten | RetailDetail

Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten

Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten

Binnenkort gaan enkele honderden producten van supermarktketen Morrisons ook te koop zijn via Amazon in het Verenigd Koninkrijk. Beide partijen hebben daarrond een overeenkomst getekend.

Uitbreiding Amazon Pantry

De producten zullen beschikbaar zijn voor de klanten van Amazon Prime Now en Amazon Pantry. Daarmee zet Amazon opnieuw een grote stap voorwaarts in de verkoop van verse producten in het Verenigd Koninkrijk.

 

In november lanceerde Amazon al Amazon Pantry in het Verenigd Koninkrijk. Klanten van die dienst betalen jaarlijks 79 pond (100 euro) om hun boodschappen gratis aan huis te laten leveren. Bij de lancering waren er ongeveer 4.000 producten beschikbaar. Dat assortiment wordt met deze deal dus verder uitgebreid.

 

Ook voor Morrisons is de overeenkomst een goede zaak. Zij kunnen op een vrij goedkope manier heel wat producten online aanbieden bij hun klanten. “Dit is een overeenkomst met een laag risico en weinig kapitaal die de mogelijkheden toont om een breder aanbod te voeren”, zegt David Potts, CEO van Morrisons aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.