Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten | RetailDetail

Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten

Amazon sluit deal met Morrisons rond verkoop verse producten

Binnenkort gaan enkele honderden producten van supermarktketen Morrisons ook te koop zijn via Amazon in het Verenigd Koninkrijk. Beide partijen hebben daarrond een overeenkomst getekend.

Uitbreiding Amazon Pantry

De producten zullen beschikbaar zijn voor de klanten van Amazon Prime Now en Amazon Pantry. Daarmee zet Amazon opnieuw een grote stap voorwaarts in de verkoop van verse producten in het Verenigd Koninkrijk.

 

In november lanceerde Amazon al Amazon Pantry in het Verenigd Koninkrijk. Klanten van die dienst betalen jaarlijks 79 pond (100 euro) om hun boodschappen gratis aan huis te laten leveren. Bij de lancering waren er ongeveer 4.000 producten beschikbaar. Dat assortiment wordt met deze deal dus verder uitgebreid.

 

Ook voor Morrisons is de overeenkomst een goede zaak. Zij kunnen op een vrij goedkope manier heel wat producten online aanbieden bij hun klanten. “Dit is een overeenkomst met een laag risico en weinig kapitaal die de mogelijkheden toont om een breder aanbod te voeren”, zegt David Potts, CEO van Morrisons aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Ook Tesco Express test kassaloos winkelen

29/06/2018

Klanten van de Britse gemakswinkel Tesco Express kunnen producten scannen met hun smartphone en dan gewoon buitenwandelen. Met de nieuwe technologie wil de retailer rijen op piekmomenten aanpakken.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!