Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit | RetailDetail

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.

Tanende populariteit

De werknemers van MyHabit zouden al verwittigd zijn dat de website aan het einde van volgende maand de deuren sluit. De CEO van MyHabit is sinds januari al aan de slag als de nieuwe manager van de eigen modemerken van Amazon.

 

Flashverkopen waren enkele jaren geleden bijzonder populair, vooral in de nasleep van de financiële crisis. De laatste jaren krijgen steeds meer van dergelijke websites het moeilijk, vooral omdat er minder overtollige voorraad verkrijgbaar is en er dus minder producten te vinden zijn op websites als MyHabit. Daarnaast hebben ook een aantal modehuizen steevast geweigerd om samen te werken met MyHabit, vanwege de associatie met Amazon.

 

Amazon is momenteel druk bezig met het verbeteren van zijn imago binnen de mode-industrie. Zo worden de producten mooier gepresenteerd en worden er minder grote kortingen gegeven op kleding. Langs de andere kant maakt Amazon ook werk van zijn eigen modecollecties, om gaten in het assortiment op te vullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.