Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit | RetailDetail

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.

Tanende populariteit

De werknemers van MyHabit zouden al verwittigd zijn dat de website aan het einde van volgende maand de deuren sluit. De CEO van MyHabit is sinds januari al aan de slag als de nieuwe manager van de eigen modemerken van Amazon.

 

Flashverkopen waren enkele jaren geleden bijzonder populair, vooral in de nasleep van de financiële crisis. De laatste jaren krijgen steeds meer van dergelijke websites het moeilijk, vooral omdat er minder overtollige voorraad verkrijgbaar is en er dus minder producten te vinden zijn op websites als MyHabit. Daarnaast hebben ook een aantal modehuizen steevast geweigerd om samen te werken met MyHabit, vanwege de associatie met Amazon.

 

Amazon is momenteel druk bezig met het verbeteren van zijn imago binnen de mode-industrie. Zo worden de producten mooier gepresenteerd en worden er minder grote kortingen gegeven op kleding. Langs de andere kant maakt Amazon ook werk van zijn eigen modecollecties, om gaten in het assortiment op te vullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Back to top