Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow
http://www.shutterstock.com/pic-232596253/stock-photo-simferopol-russia-november-22-2014-amazon-application-on-apple-iphone-6-and-macbook-display-amazon-is-an-american-international-electronic-commerce-company.html?src=7kTJf4HDsr65XYxnuOUBvA-1-16

Amazon gaat in Japan starten met een eigen kookprogramma, waarbij een chef enkele lokale specialiteiten klaarmaakt. Kijkers van het programma kunnen een aantal gerechten rechtstreeks bij Amazon bestellen.

Enkel voor Prime abonnees

Niet alle gerechten zullen te koop zijn en enkel inwoners van Japan en een aantal nog onbekende gebieden krijgen toegang tot de nieuwe dienst. In de show zullen gerechten van over heel Japan worden klaargemaakt. De show van Amazon zal enkel te zien zijn via Prime Video en zal dus enkel toegankelijk zijn voor Amazon Prime abonnees.

 

De test met het kookprogramma is een volgende poging van Amazon om zijn klanten te overtuigen dat éénkliksbestellingen een goed idee zijn. Zo heeft het ook al heel wat aandacht gegeven aan Amazon Dash, het toestel waarbij een bepaald product met één druk op een knop kan besteld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.