Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow
http://www.shutterstock.com/pic-232596253/stock-photo-simferopol-russia-november-22-2014-amazon-application-on-apple-iphone-6-and-macbook-display-amazon-is-an-american-international-electronic-commerce-company.html?src=7kTJf4HDsr65XYxnuOUBvA-1-16

Amazon gaat in Japan starten met een eigen kookprogramma, waarbij een chef enkele lokale specialiteiten klaarmaakt. Kijkers van het programma kunnen een aantal gerechten rechtstreeks bij Amazon bestellen.

Enkel voor Prime abonnees

Niet alle gerechten zullen te koop zijn en enkel inwoners van Japan en een aantal nog onbekende gebieden krijgen toegang tot de nieuwe dienst. In de show zullen gerechten van over heel Japan worden klaargemaakt. De show van Amazon zal enkel te zien zijn via Prime Video en zal dus enkel toegankelijk zijn voor Amazon Prime abonnees.

 

De test met het kookprogramma is een volgende poging van Amazon om zijn klanten te overtuigen dat éénkliksbestellingen een goed idee zijn. Zo heeft het ook al heel wat aandacht gegeven aan Amazon Dash, het toestel waarbij een bepaald product met één druk op een knop kan besteld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.