Amazon voegt 1.500 afhaalpunten toe in Benelux

Amazon voegt 1.500 afhaalpunten toe in Benelux

De Amerikaanse online retailer Amazon heeft 1.500 afhaalpunten aan zijn netwerk in de Benelux toegevoegd. Daarvoor werkt het samen met DPD Pickup, marktleider op het gebied van afhaalpunten voor pakketten in de Benelux.

 

“Meer dan 2.300 afhaalpunten”

“Klanten kunnen hun Amazon-bestellingen nu ophalen bij meer dan 2.300 afhaalpunten in de hele Benelux,” zegt Roy Perticucci, Vice-President Europe Amazon Customers & Fulfillment. “Veel kopers hebben al voor afhaalpunten gekozen als gemakkelijkste manier om hun bestellingen op te halen. Door ons afhaalpuntennetwerk in België, Luxemburg en Nederland uit te breiden maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk.”

 

De nieuwe afhaalpunten zijn te vinden bij verschillende winkels, gaande van krantenwinkels tot supermarkten, en zijn meestal open tussen 8u30 en 18u30. Eén vijfde van de afhaalpunten is ook op zondag geopend.

 

Om een pakketje af te halen, moet de klant enkel naar de gekozen winkel gaan met een identiteitskaart. De afhaalpunten zijn beschikbaar via Amazon.nl voor Nederlandse klanten, Amazon.de voor klanten uit Luxemburg en Amazon.fr voor Belgische bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Filet Pur: Het gele gevaar is daar!

10/11/2017

Verschillende gevalletjes van grensoverschrijdend gedrag kenmerkten de afgelopen FMCG-week. De Belgische retailmarkt dreigt helemaal bezet gebied te worden. Maar of RetailDetail Food zich in nu de loopgraven zal terugtrekken?

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Back to top