Amazon voegt 1.500 afhaalpunten toe in Benelux | RetailDetail

Amazon voegt 1.500 afhaalpunten toe in Benelux

Amazon voegt 1.500 afhaalpunten toe in Benelux

De Amerikaanse online retailer Amazon heeft 1.500 afhaalpunten aan zijn netwerk in de Benelux toegevoegd. Daarvoor werkt het samen met DPD Pickup, marktleider op het gebied van afhaalpunten voor pakketten in de Benelux.

 

“Meer dan 2.300 afhaalpunten”

“Klanten kunnen hun Amazon-bestellingen nu ophalen bij meer dan 2.300 afhaalpunten in de hele Benelux,” zegt Roy Perticucci, Vice-President Europe Amazon Customers & Fulfillment. “Veel kopers hebben al voor afhaalpunten gekozen als gemakkelijkste manier om hun bestellingen op te halen. Door ons afhaalpuntennetwerk in België, Luxemburg en Nederland uit te breiden maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk.”

 

De nieuwe afhaalpunten zijn te vinden bij verschillende winkels, gaande van krantenwinkels tot supermarkten, en zijn meestal open tussen 8u30 en 18u30. Eén vijfde van de afhaalpunten is ook op zondag geopend.

 

Om een pakketje af te halen, moet de klant enkel naar de gekozen winkel gaan met een identiteitskaart. De afhaalpunten zijn beschikbaar via Amazon.nl voor Nederlandse klanten, Amazon.de voor klanten uit Luxemburg en Amazon.fr voor Belgische bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.