Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst | RetailDetail

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Het Amerikaanse Amazon is van plan om in de nabije toekomst de strijd aan te gaan met Spotify, Apple Music en Google Play Music, want de online retailer maakt werk van een eigen streamingdienst voor muziek.

Totaalpakket

Momenteel zou Amazon nog de laatste details aan het regelen zijn met de platenlabels, om zo een concurrerende catalogus te kunnen voorleggen. Eind deze zomer of in de herfst moet de nieuwe dienst dan voor het grote publiek beschikbaar zijn. De kostprijs wordt 9,99 euro per maand, wat zowat de standaardprijs is bij de concurrentie.

 

Amazon hoopt bovendien dat de nieuwe muziekdienst de Echo interessanter zal maken bij het grote publiek. Die speaker maakt het voor gebruikers mogelijk om op het internet te zoeken of producten te bestellen door middel van voice commands. Ook de streamingdienst moet via de Echo bestuurd kunnen worden.

 

Amazon biedt momenteel al een beperkte muziekdienst aan via zijn Prime-abonnement, maar het beseft dat de service een belangrijk onderdeel is van het totaalpakket dat het voor zijn klanten wil creëren. Het is natuurlijk nog maar de vraag of er nog ruimte is op een markt waar al heel wat muziekdiensten met een gelijkaardig aanbod te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Waarom klein het nieuwe groot is in foodretail

07/02/2018

In een snel veranderend foodretaillandschap bloeien kleine winkelformats, terwijl de grote winkelconcepten bloeden. Een nieuwe studie schrijft de groei toe aan vijf megatrends en vier succesfactoren.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top