Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst | RetailDetail

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Het Amerikaanse Amazon is van plan om in de nabije toekomst de strijd aan te gaan met Spotify, Apple Music en Google Play Music, want de online retailer maakt werk van een eigen streamingdienst voor muziek.

Totaalpakket

Momenteel zou Amazon nog de laatste details aan het regelen zijn met de platenlabels, om zo een concurrerende catalogus te kunnen voorleggen. Eind deze zomer of in de herfst moet de nieuwe dienst dan voor het grote publiek beschikbaar zijn. De kostprijs wordt 9,99 euro per maand, wat zowat de standaardprijs is bij de concurrentie.

 

Amazon hoopt bovendien dat de nieuwe muziekdienst de Echo interessanter zal maken bij het grote publiek. Die speaker maakt het voor gebruikers mogelijk om op het internet te zoeken of producten te bestellen door middel van voice commands. Ook de streamingdienst moet via de Echo bestuurd kunnen worden.

 

Amazon biedt momenteel al een beperkte muziekdienst aan via zijn Prime-abonnement, maar het beseft dat de service een belangrijk onderdeel is van het totaalpakket dat het voor zijn klanten wil creëren. Het is natuurlijk nog maar de vraag of er nog ruimte is op een markt waar al heel wat muziekdiensten met een gelijkaardig aanbod te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Filet Pur: Een dikke nul voor sfeer en gezelligheid

04/05/2018

Plopperdeplop! Er werd weer flink wat verzoend deze week, al betekent dat niet meteen dat de donkere wolken boven de foodretailsector verdwenen zijn. Wel integendeel, zo blijkt uit het geheel plasticvrije weekoverzicht van RetailDetail Food.