Amazon wil in de toekomst meer winkels openen

Amazon wil in de toekomst meer winkels openen

Jeff Bezos, CEO bij online retailer Amazon, heeft gezegd dat het bedrijf in de toekomst nog meer fysieke winkels wil openen. Daarnaast wil het ook het pakket van de abonnementsdienst Prime verder uitbreiden.

 

“Zeker meer winkels openen”

Momenteel heeft Amazon nog maar één permanente fysieke locatie, met een boekwinkel in thuisstad Seattle. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van een nieuwe winkel in San Francisco. Als het aan Bezos ligt, dan zal het daar echter niet bij blijven.

 

“We gaan zeker meer winkels openen, al weten we nog niet hoeveel”, zei hij tijdens een aandeelhoudersvergadering. “Momenteel zijn we vooral aan het leren en zijn we minder bezig met het vergaren van zoveel mogelijk omzet.”

 

Bezos heeft bovendien wilde plannen met Amazon Prime, de abonnementsdienst van het bedrijf dat klanten een aantal voordelen geeft, zoals een snellere en gratis verzending. Hij wil het concept verder uitbreiden, zodat klanten bijna niet kunnen verantwoorden dat ze geen abonnement hebben. Hij voegde er wel niet aan toe hoe hij dat dan wilde doen. De afgelopen dagen kwam er wel al nieuws naar buiten dat Amazon werkt aan huismerken, die mogelijk exclusief worden verkocht aan Prime-abonnees.

 

Op de aandeelhoudersvergadering werden ook enkele voorstellen gedaan, waarbij Amazon meer informatie zou moeten vrijgeven rond zijn werking in verband met duurzaamheid en op het gebied van mensenrechten. Die voorstellen werden echter verworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis

04/01/2018

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

Back to top