Amazon wil in de toekomst meer winkels openen

Amazon wil in de toekomst meer winkels openen

Jeff Bezos, CEO bij online retailer Amazon, heeft gezegd dat het bedrijf in de toekomst nog meer fysieke winkels wil openen. Daarnaast wil het ook het pakket van de abonnementsdienst Prime verder uitbreiden.

 

“Zeker meer winkels openen”

Momenteel heeft Amazon nog maar één permanente fysieke locatie, met een boekwinkel in thuisstad Seattle. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van een nieuwe winkel in San Francisco. Als het aan Bezos ligt, dan zal het daar echter niet bij blijven.

 

“We gaan zeker meer winkels openen, al weten we nog niet hoeveel”, zei hij tijdens een aandeelhoudersvergadering. “Momenteel zijn we vooral aan het leren en zijn we minder bezig met het vergaren van zoveel mogelijk omzet.”

 

Bezos heeft bovendien wilde plannen met Amazon Prime, de abonnementsdienst van het bedrijf dat klanten een aantal voordelen geeft, zoals een snellere en gratis verzending. Hij wil het concept verder uitbreiden, zodat klanten bijna niet kunnen verantwoorden dat ze geen abonnement hebben. Hij voegde er wel niet aan toe hoe hij dat dan wilde doen. De afgelopen dagen kwam er wel al nieuws naar buiten dat Amazon werkt aan huismerken, die mogelijk exclusief worden verkocht aan Prime-abonnees.

 

Op de aandeelhoudersvergadering werden ook enkele voorstellen gedaan, waarbij Amazon meer informatie zou moeten vrijgeven rond zijn werking in verband met duurzaamheid en op het gebied van mensenrechten. Die voorstellen werden echter verworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Filet Pur: Het gele gevaar is daar!

10/11/2017

Verschillende gevalletjes van grensoverschrijdend gedrag kenmerkten de afgelopen FMCG-week. De Belgische retailmarkt dreigt helemaal bezet gebied te worden. Maar of RetailDetail Food zich in nu de loopgraven zal terugtrekken?

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Amazon introduceert Prime in België en Nederland

08/11/2017

Amazon heeft nog steeds geen volledige Nederlandstalige webshop, maar dat houdt de Amerikaanse reus niet tegen om hier nieuwe diensten te lanceren. Vanaf vandaag is zo Amazon Prime beschikbaar in heel België en in Nederland.

Back to top