Amazon wil patent op pay-by-selfie | RetailDetail

Amazon wil patent op pay-by-selfie

Amazon wil patent op pay-by-selfie
http://www.shutterstock.com/nl/pic-264286310/stock-photo-pretty-hipster-girl-taking-selfie-and-making-duck-face-sending-kisses-and-holding-peace-sign.html?src=nNvK1lSKer0CjNQ7x0dItw-1-2

De Amerikaanse online retailer Amazon wil een patent bemachtingen op pay-by-selfie, waarbij online aankopen kunnen worden afgerond door het nemen van een selfie met een smartphone. Amazon heeft ook al een patent op one-click aankopen.

Veiliger dan paswoorden

Amazon heeft ook al een patent waarin apparaten een gebruiker kunnen identificeren door middel van een foto of een video. Met het nieuwe patent wordt dat systeem dus uitgebreid naar het uitvoeren van betalingen. Amazon denkt dat het nieuwe systeem aankopen veel veiliger kan maken. Heel wat consumenten slaan hun paswoorden immers op in hun smartphone, pc of tablet, maar dat is zeer nadelig wanneer dat toestel in verkeerde handen valt. Via pay-by-selfie kan dat probleem opgelost worden.

 

Om misbruik door middel van een foto te voorkomen, wordt in het patent gesteld dat de gebruiker door de app kan gevraagd worden om bepaalde handelingen uit te voeren, zoals lachen, knipogen of het draaien van het hoofd.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!