Amazon wil patent op pay-by-selfie

Amazon wil patent op pay-by-selfie
http://www.shutterstock.com/nl/pic-264286310/stock-photo-pretty-hipster-girl-taking-selfie-and-making-duck-face-sending-kisses-and-holding-peace-sign.html?src=nNvK1lSKer0CjNQ7x0dItw-1-2

De Amerikaanse online retailer Amazon wil een patent bemachtingen op pay-by-selfie, waarbij online aankopen kunnen worden afgerond door het nemen van een selfie met een smartphone. Amazon heeft ook al een patent op one-click aankopen.

Veiliger dan paswoorden

Amazon heeft ook al een patent waarin apparaten een gebruiker kunnen identificeren door middel van een foto of een video. Met het nieuwe patent wordt dat systeem dus uitgebreid naar het uitvoeren van betalingen. Amazon denkt dat het nieuwe systeem aankopen veel veiliger kan maken. Heel wat consumenten slaan hun paswoorden immers op in hun smartphone, pc of tablet, maar dat is zeer nadelig wanneer dat toestel in verkeerde handen valt. Via pay-by-selfie kan dat probleem opgelost worden.

 

Om misbruik door middel van een foto te voorkomen, wordt in het patent gesteld dat de gebruiker door de app kan gevraagd worden om bepaalde handelingen uit te voeren, zoals lachen, knipogen of het draaien van het hoofd.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top