Amazon wil patent op pay-by-selfie | RetailDetail

Amazon wil patent op pay-by-selfie

Amazon wil patent op pay-by-selfie
http://www.shutterstock.com/nl/pic-264286310/stock-photo-pretty-hipster-girl-taking-selfie-and-making-duck-face-sending-kisses-and-holding-peace-sign.html?src=nNvK1lSKer0CjNQ7x0dItw-1-2

De Amerikaanse online retailer Amazon wil een patent bemachtingen op pay-by-selfie, waarbij online aankopen kunnen worden afgerond door het nemen van een selfie met een smartphone. Amazon heeft ook al een patent op one-click aankopen.

Veiliger dan paswoorden

Amazon heeft ook al een patent waarin apparaten een gebruiker kunnen identificeren door middel van een foto of een video. Met het nieuwe patent wordt dat systeem dus uitgebreid naar het uitvoeren van betalingen. Amazon denkt dat het nieuwe systeem aankopen veel veiliger kan maken. Heel wat consumenten slaan hun paswoorden immers op in hun smartphone, pc of tablet, maar dat is zeer nadelig wanneer dat toestel in verkeerde handen valt. Via pay-by-selfie kan dat probleem opgelost worden.

 

Om misbruik door middel van een foto te voorkomen, wordt in het patent gesteld dat de gebruiker door de app kan gevraagd worden om bepaalde handelingen uit te voeren, zoals lachen, knipogen of het draaien van het hoofd.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Waarom klein het nieuwe groot is in foodretail

07/02/2018

In een snel veranderend foodretaillandschap bloeien kleine winkelformats, terwijl de grote winkelconcepten bloeden. Een nieuwe studie schrijft de groei toe aan vijf megatrends en vier succesfactoren.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top