Amazon wil patent op pay-by-selfie

Amazon wil patent op pay-by-selfie
http://www.shutterstock.com/nl/pic-264286310/stock-photo-pretty-hipster-girl-taking-selfie-and-making-duck-face-sending-kisses-and-holding-peace-sign.html?src=nNvK1lSKer0CjNQ7x0dItw-1-2

De Amerikaanse online retailer Amazon wil een patent bemachtingen op pay-by-selfie, waarbij online aankopen kunnen worden afgerond door het nemen van een selfie met een smartphone. Amazon heeft ook al een patent op one-click aankopen.

Veiliger dan paswoorden

Amazon heeft ook al een patent waarin apparaten een gebruiker kunnen identificeren door middel van een foto of een video. Met het nieuwe patent wordt dat systeem dus uitgebreid naar het uitvoeren van betalingen. Amazon denkt dat het nieuwe systeem aankopen veel veiliger kan maken. Heel wat consumenten slaan hun paswoorden immers op in hun smartphone, pc of tablet, maar dat is zeer nadelig wanneer dat toestel in verkeerde handen valt. Via pay-by-selfie kan dat probleem opgelost worden.

 

Om misbruik door middel van een foto te voorkomen, wordt in het patent gesteld dat de gebruiker door de app kan gevraagd worden om bepaalde handelingen uit te voeren, zoals lachen, knipogen of het draaien van het hoofd.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top