Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis
thehub.amazon.com

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Modulair

Het principe van The Hub is lang niet origineel: heel wat bedrijven hebben al soortgelijke kluisjes gelanceerd. Gebruikers kunnen hun pakketjes in één van de kluisjes laten leveren en krijgen bovendien een pincode waarmee het kluisje kan worden geopend. Zodra ze een pakketje hebben ontvangen, kunnen ze met de pincode het pakje ophalen.

 

Het systeem van Amazon is wel volledig modulair en kan dus in verschillende formaten worden geïnstalleerd, zowel binnen als buiten. Amazon mikt daarbij vooral op vastgoedeigenaars die hun huurders deze extra dienst willen aanbieden.

 

Ook voor andere afzenders

Amazon is zeker en vast niet de eerste partij die met dit idee op de proppen komt, maar heeft wel een immens schaalvoordeel. Het kan de kluisjes veel goedkoper aanbieden dan de concurrentie. Een bijkomend voordeel is het verminderen van de kost van pakjes die niet kunnen worden aangenomen en dus terug worden meegenomen door de koerier. Ook pakketjes die ergens anders worden achtergelaten en vervolgens verdwijnen worden zo een veel kleiner probleem.

 

The Hub is trouwens niet enkel bedoeld voor pakketjes die op Amazon zijn besteld. Alle afzenders kunnen in principe de pakjes in een kluisje plaatsen. In het systeem van Amazon lijkt het voorlopig wel niet mogelijk om pakjes zelf te verzenden door ze in het kluisje te plaatsen en te laten ophalen door een koerier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Parcify test deurslot dat klant vanop afstand kan openen

11/10/2017

Pakjesbedrijf Parcify test in Antwerpen een nieuw systeem, waarbij klanten een deurslot krijgen dat vanop afstand kan worden geopend. Zo kan de koerier het pakje bij de klant binnen zetten, zodat het niet gestolen kan worden.

Back to top