Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Nederlandstalige klanten van Amazon.de kunnen voortaan de website ook in de eigen taal bezoeken. Ook de klantenservice is voortaan in het Nederlands bereikbaar.

“Nog toegankelijker”

"We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

 

Momenteel zijn de navigatie op de website, de klantenservice, de meest gebruikte hulppagina’s, de accountpagina en de bestel- en verzendinformatie allemaal al beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast werden ook al miljoenen productnamen vertaald in het Nederlands en dat aantal zal de komende tijd nog verder oplopen.

 

Om de taal van de webshop aan te passen, moeten bezoekers enkel de wereldbol bovenaan de pagina aanklikken en kiezen voor het Nederlands. Het is de tweede keer dat Amazon.de wordt vertaald naar een andere taal: in 2015 werd er ook al een Engelstalige versie gecreëerd. Amazon hoopt dankzij de vertaling vooral klanten in Nederland aan te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.