Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Nederlandstalige klanten van Amazon.de kunnen voortaan de website ook in de eigen taal bezoeken. Ook de klantenservice is voortaan in het Nederlands bereikbaar.

“Nog toegankelijker”

"We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

 

Momenteel zijn de navigatie op de website, de klantenservice, de meest gebruikte hulppagina’s, de accountpagina en de bestel- en verzendinformatie allemaal al beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast werden ook al miljoenen productnamen vertaald in het Nederlands en dat aantal zal de komende tijd nog verder oplopen.

 

Om de taal van de webshop aan te passen, moeten bezoekers enkel de wereldbol bovenaan de pagina aanklikken en kiezen voor het Nederlands. Het is de tweede keer dat Amazon.de wordt vertaald naar een andere taal: in 2015 werd er ook al een Engelstalige versie gecreëerd. Amazon hoopt dankzij de vertaling vooral klanten in Nederland aan te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Hudson’s Bay dan toch in gesprek over Galeria Kaufhof

26/06/2018

Mogelijk is er een alliantie in de maak tussen de twee grootste Duitse warenhuisketens. Het Canadese Hudson’s Bay, eigenaar van Kaufhof, praat opnieuw met Signa Holding, dat in 2014 Karstadt overnam.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.