Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Nederlandstalige klanten van Amazon.de kunnen voortaan de website ook in de eigen taal bezoeken. Ook de klantenservice is voortaan in het Nederlands bereikbaar.

“Nog toegankelijker”

"We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

 

Momenteel zijn de navigatie op de website, de klantenservice, de meest gebruikte hulppagina’s, de accountpagina en de bestel- en verzendinformatie allemaal al beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast werden ook al miljoenen productnamen vertaald in het Nederlands en dat aantal zal de komende tijd nog verder oplopen.

 

Om de taal van de webshop aan te passen, moeten bezoekers enkel de wereldbol bovenaan de pagina aanklikken en kiezen voor het Nederlands. Het is de tweede keer dat Amazon.de wordt vertaald naar een andere taal: in 2015 werd er ook al een Engelstalige versie gecreëerd. Amazon hoopt dankzij de vertaling vooral klanten in Nederland aan te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Back to top