AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland | RetailDetail

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World, de Britse online verkoper van elektronica, heeft in het voorbije boekjaar een omzetgroei gekend van 25,7 procent naar 559,2 miljoen pond (712,6 miljoen euro). Het spreekt ook van een bemoedigende start in Nederland.

 

Eind dit jaar nieuw magazijn in Keulen

Ondanks de sterke groei over heel het boekjaar, dat eindigde op 31 maart, steeg het operationeel verlies wel naar 10,6 miljoen pond (13,5 miljoen euro). Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van een jaar eerder, die vooral te wijten is aan investeringen die het bedrijf deed.

 

AO is van oorsprong een Brits bedrijf en had naast een webshop in het Verenigd Koninkrijk lange tijd enkel een online winkel in Duitsland, maar sinds februari is het ook aanwezig in Nederland. Daar spreekt het van een bemoedigende start.

 

Met de opening van het nieuwe magazijn in Keulen eind dit jaar, moet ook de logistieke service in Nederland flink verbeterd worden. Zodra dat magazijn in werking treedt, zal er ook gekeken worden naar webshops in naburige landen. AO vernoemt daarbij nog geen specifieke landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.