AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland | RetailDetail

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World, de Britse online verkoper van elektronica, heeft in het voorbije boekjaar een omzetgroei gekend van 25,7 procent naar 559,2 miljoen pond (712,6 miljoen euro). Het spreekt ook van een bemoedigende start in Nederland.

 

Eind dit jaar nieuw magazijn in Keulen

Ondanks de sterke groei over heel het boekjaar, dat eindigde op 31 maart, steeg het operationeel verlies wel naar 10,6 miljoen pond (13,5 miljoen euro). Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van een jaar eerder, die vooral te wijten is aan investeringen die het bedrijf deed.

 

AO is van oorsprong een Brits bedrijf en had naast een webshop in het Verenigd Koninkrijk lange tijd enkel een online winkel in Duitsland, maar sinds februari is het ook aanwezig in Nederland. Daar spreekt het van een bemoedigende start.

 

Met de opening van het nieuwe magazijn in Keulen eind dit jaar, moet ook de logistieke service in Nederland flink verbeterd worden. Zodra dat magazijn in werking treedt, zal er ook gekeken worden naar webshops in naburige landen. AO vernoemt daarbij nog geen specifieke landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.