AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland | RetailDetail

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World, de Britse online verkoper van elektronica, heeft in het voorbije boekjaar een omzetgroei gekend van 25,7 procent naar 559,2 miljoen pond (712,6 miljoen euro). Het spreekt ook van een bemoedigende start in Nederland.

 

Eind dit jaar nieuw magazijn in Keulen

Ondanks de sterke groei over heel het boekjaar, dat eindigde op 31 maart, steeg het operationeel verlies wel naar 10,6 miljoen pond (13,5 miljoen euro). Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van een jaar eerder, die vooral te wijten is aan investeringen die het bedrijf deed.

 

AO is van oorsprong een Brits bedrijf en had naast een webshop in het Verenigd Koninkrijk lange tijd enkel een online winkel in Duitsland, maar sinds februari is het ook aanwezig in Nederland. Daar spreekt het van een bemoedigende start.

 

Met de opening van het nieuwe magazijn in Keulen eind dit jaar, moet ook de logistieke service in Nederland flink verbeterd worden. Zodra dat magazijn in werking treedt, zal er ook gekeken worden naar webshops in naburige landen. AO vernoemt daarbij nog geen specifieke landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top