AO World ziet Europese omzet verdubbelen

AO World ziet Europese omzet verdubbelen

De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.

Weinig problemen met Brexit

Momenteel is AO World te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Daar moeten volgens topman John Roberts zo snel mogelijk nog enkele markten bij komen. Vorige maand maakte AO World nog bekend dat ondanks de stijgende omzet er nog steeds sprake is van verlies. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die het bedrijf heeft moeten maken in Nederland en Duitsland. Zo heeft het onlangs een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen in het Duitse Bergheim.

 

 De online retailer zegt wel weinig effect te ondervinden van de Brexit: “Als je een wasmachine nodig hebt, dan heb je een wasmachine nodig. Het is een noodzakelijke aankoop, dus ik denk dat we op een bepaalde manier afgezonderd zijn van de effecten van de Brexit”, zegt Roberts aan de Financial Times. De omzet in het Verenigd Koninkrijk in het voorbije kwartaal ging er dan ook met 25% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Essentiel zoekt extra geld voor expansie

10/01/2018

Het Antwerpse modemerk Essentiel is op zoek naar extra centen, waarmee het voornamelijk de internationale expansie wil financieren. Tot nu toe werd steevast eigen geld gebruikt om te blijven groeien.

Back to top