AO World ziet Europese omzet verdubbelen

AO World ziet Europese omzet verdubbelen

De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.

Weinig problemen met Brexit

Momenteel is AO World te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Daar moeten volgens topman John Roberts zo snel mogelijk nog enkele markten bij komen. Vorige maand maakte AO World nog bekend dat ondanks de stijgende omzet er nog steeds sprake is van verlies. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die het bedrijf heeft moeten maken in Nederland en Duitsland. Zo heeft het onlangs een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen in het Duitse Bergheim.

 

 De online retailer zegt wel weinig effect te ondervinden van de Brexit: “Als je een wasmachine nodig hebt, dan heb je een wasmachine nodig. Het is een noodzakelijke aankoop, dus ik denk dat we op een bepaalde manier afgezonderd zijn van de effecten van de Brexit”, zegt Roberts aan de Financial Times. De omzet in het Verenigd Koninkrijk in het voorbije kwartaal ging er dan ook met 25% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Zo concreet zijn de plannen van Jumbo: 30 panden in 2019

09/11/2017

De ambities van supermarktketen Jumbo in België zijn veel concreter dan het bedrijf wil toegeven, verneemt RetailDetail. Vastgoedmakelaars zijn vandaag al druk met het zoeken van geschikte panden voor de retailer. Hoe liggen de slaagkansen?

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Back to top