AO World ziet Europese omzet verdubbelen | RetailDetail

AO World ziet Europese omzet verdubbelen

AO World ziet Europese omzet verdubbelen

De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.

Weinig problemen met Brexit

Momenteel is AO World te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Daar moeten volgens topman John Roberts zo snel mogelijk nog enkele markten bij komen. Vorige maand maakte AO World nog bekend dat ondanks de stijgende omzet er nog steeds sprake is van verlies. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die het bedrijf heeft moeten maken in Nederland en Duitsland. Zo heeft het onlangs een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen in het Duitse Bergheim.

 

 De online retailer zegt wel weinig effect te ondervinden van de Brexit: “Als je een wasmachine nodig hebt, dan heb je een wasmachine nodig. Het is een noodzakelijke aankoop, dus ik denk dat we op een bepaalde manier afgezonderd zijn van de effecten van de Brexit”, zegt Roberts aan de Financial Times. De omzet in het Verenigd Koninkrijk in het voorbije kwartaal ging er dan ook met 25% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.