Bakker.com breidt online platform uit | RetailDetail

Bakker.com breidt online platform uit

Bakker.com breidt online platform uit

Bakker.com heeft zijn online platform uitgebreid en heeft naar eigen zeggen nu het grootste online tuinplatform in Europa. Naast de uitbreiding van het assortiment wil het bedrijf nu ook meer advies geven via de website.

Instructievideo’s

Op het nieuwe platform wordt een assortiment van 11.000 tuinartikelen en seizoensgebonden producten aangeboden. Daarnaast worden er nu ook zogenaamde ‘garden hacks’ geplaatst: dat zijn korte video’s waarin tips worden gegeven om problemen in en rond de tuin eenvoudig op te lossen. Er zijn ook langere instructievideo’s en honderden artikels van tuinexperts te vinden.

 

De nieuwe website is een flinke verandering voor Bakker.com, dat van oorsprong een postorderbedrijf is. De vorige website was dan ook vooral een digitale versie van de papieren catalogus. Momenteel is er enkel een Nederlandse versie van de nieuwe website, maar de komende weken wordt die ook gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Daarna wordt ook de stap gemaakt naar de vijftien andere markten waar Bakker.com aanwezig is.

 

Bakker.com is een familiebedrijf dat al meer dan zeventig jaar bloembollen, planten en zaden rechtstreeks van het land naar de klant stuurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.