Bakker.com breidt online platform uit | RetailDetail

Bakker.com breidt online platform uit

Bakker.com breidt online platform uit

Bakker.com heeft zijn online platform uitgebreid en heeft naar eigen zeggen nu het grootste online tuinplatform in Europa. Naast de uitbreiding van het assortiment wil het bedrijf nu ook meer advies geven via de website.

Instructievideo’s

Op het nieuwe platform wordt een assortiment van 11.000 tuinartikelen en seizoensgebonden producten aangeboden. Daarnaast worden er nu ook zogenaamde ‘garden hacks’ geplaatst: dat zijn korte video’s waarin tips worden gegeven om problemen in en rond de tuin eenvoudig op te lossen. Er zijn ook langere instructievideo’s en honderden artikels van tuinexperts te vinden.

 

De nieuwe website is een flinke verandering voor Bakker.com, dat van oorsprong een postorderbedrijf is. De vorige website was dan ook vooral een digitale versie van de papieren catalogus. Momenteel is er enkel een Nederlandse versie van de nieuwe website, maar de komende weken wordt die ook gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Daarna wordt ook de stap gemaakt naar de vijftien andere markten waar Bakker.com aanwezig is.

 

Bakker.com is een familiebedrijf dat al meer dan zeventig jaar bloembollen, planten en zaden rechtstreeks van het land naar de klant stuurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top