Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

De Nederlandse muziekwinkelketen Bax-shop wil binnen vijf jaar in elk Europees land online aanwezig zijn. Het grootste deel van de winst van het bedrijf wordt dan ook gebruikt voor internationale expansie.

Grotere afzetmarkt

“We volgen ons doel: een grotere afzetmarkt ontwikkelen”, aldus Jochanan Bax tegen De Ondernemer. “Op het juiste moment, als de tijd en het geld er zijn. We verkopen producten met een lange gebruiksduur. Mensen doen wel een tijdje met een muziekinstrument. Je hebt er niets aan om elke maand een nieuwe webshop te openen om later te ontdekken dat die shops verliesgevend zijn.”

 

Niet enkel online, maar ook met fysieke winkels wil Bax-shop het buitenland veroveren. Naast Nederlandse winkels in Goes, Rotterdam en Amsterdam heeft het bedrijf al één buitenlandse winkel: in Antwerpen. In de toekomst moeten er echter nog andere winkels volgen in het buitenland.

 

Volgens de oprichters verstuurt Bax-shop jaarlijks meer dan 830.000 pakketten en krijgt het maandelijks ongeveer twee miljoen bezoekers op de webshop. Momenteel is Bax-shop online te vinden in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Dampshop opent in 1 jaar dertig vestigingen

04/09/2017

De Limburgse ondernemers John en Ruud Van Eckeren hebben op een jaar tijd maar liefst dertig vestigingen van Dampshop geopend. Daar kunnen klanten alle benodigdheden vinden om te dampen of te ‘vapen’.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland

30/08/2017

De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Algemeen directeur Blokker treedt terug

22/08/2017

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

Back to top