Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

De Nederlandse muziekwinkelketen Bax-shop wil binnen vijf jaar in elk Europees land online aanwezig zijn. Het grootste deel van de winst van het bedrijf wordt dan ook gebruikt voor internationale expansie.

Grotere afzetmarkt

“We volgen ons doel: een grotere afzetmarkt ontwikkelen”, aldus Jochanan Bax tegen De Ondernemer. “Op het juiste moment, als de tijd en het geld er zijn. We verkopen producten met een lange gebruiksduur. Mensen doen wel een tijdje met een muziekinstrument. Je hebt er niets aan om elke maand een nieuwe webshop te openen om later te ontdekken dat die shops verliesgevend zijn.”

 

Niet enkel online, maar ook met fysieke winkels wil Bax-shop het buitenland veroveren. Naast Nederlandse winkels in Goes, Rotterdam en Amsterdam heeft het bedrijf al één buitenlandse winkel: in Antwerpen. In de toekomst moeten er echter nog andere winkels volgen in het buitenland.

 

Volgens de oprichters verstuurt Bax-shop jaarlijks meer dan 830.000 pakketten en krijgt het maandelijks ongeveer twee miljoen bezoekers op de webshop. Momenteel is Bax-shop online te vinden in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Essentiel zoekt extra geld voor expansie

10/01/2018

Het Antwerpse modemerk Essentiel is op zoek naar extra centen, waarmee het voornamelijk de internationale expansie wil financieren. Tot nu toe werd steevast eigen geld gebruikt om te blijven groeien.

Back to top