Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

De Nederlandse muziekwinkelketen Bax-shop wil binnen vijf jaar in elk Europees land online aanwezig zijn. Het grootste deel van de winst van het bedrijf wordt dan ook gebruikt voor internationale expansie.

Grotere afzetmarkt

“We volgen ons doel: een grotere afzetmarkt ontwikkelen”, aldus Jochanan Bax tegen De Ondernemer. “Op het juiste moment, als de tijd en het geld er zijn. We verkopen producten met een lange gebruiksduur. Mensen doen wel een tijdje met een muziekinstrument. Je hebt er niets aan om elke maand een nieuwe webshop te openen om later te ontdekken dat die shops verliesgevend zijn.”

 

Niet enkel online, maar ook met fysieke winkels wil Bax-shop het buitenland veroveren. Naast Nederlandse winkels in Goes, Rotterdam en Amsterdam heeft het bedrijf al één buitenlandse winkel: in Antwerpen. In de toekomst moeten er echter nog andere winkels volgen in het buitenland.

 

Volgens de oprichters verstuurt Bax-shop jaarlijks meer dan 830.000 pakketten en krijgt het maandelijks ongeveer twee miljoen bezoekers op de webshop. Momenteel is Bax-shop online te vinden in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Zo concreet zijn de plannen van Jumbo: 30 panden in 2019

09/11/2017

De ambities van supermarktketen Jumbo in België zijn veel concreter dan het bedrijf wil toegeven, verneemt RetailDetail. Vastgoedmakelaars zijn vandaag al druk met het zoeken van geschikte panden voor de retailer. Hoe liggen de slaagkansen?

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Back to top