Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando | RetailDetail

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Adidas gaat klanten in Berlijn die via Zalando kopen, nog dezelfde dag beleveren vanuit zijn eigen flagship aan de Tauentzienstraße. Besteld voor 15 uur is nog diezelfde avond tussen 19 en 21 uur geleverd, met dank aan de Zipcart-app.

 

Fysieke stock online ontsloten

Adidas is de eerste grote retailer die in Berlijn aansluit op Zalando’s lokale “same day delivery”-dienst. Concreet is de fysieke stock van de “Adidas Performance Store” aan de Tauentzienstraße aangesloten op de Zalando-webshop.

 

Via Zalando’s mobiele Zipcart-app kunnen klanten zien welke spullen de winkel in voorraad heeft en die bestellen. Doen ze dat vóór 15 uur, dan krijgen ze hun pakketje nog diezelfde avond geleverd. Daarvoor schakelt Zalando de lokale koeriersdienst Liefery in. De service is gratis; voorlopig toch.

 

“Het nieuwe Integrated Commerce-pilootproject met Adidas is belangrijk voor ons”, zegt CEO David Schneider van Zalando. “Vandaag zijn de consumenten online. Toch liggen veel modeartikelen nog altijd in de stocks van lokale winkels. We willen klanten toegang geven tot elk mode-item, waar het zich ook bevindt, en tegelijk lokale winkels op een nieuwe manier in contact brengen met digitale klanten. Het pilootproject met Adidas toont hoe we mode naar de mensen brengen en hoe online en offline kanalen in de toekomst zullen versmelten.”

 

Ook Harm Ohlmeyer van Adidas Digital Brand Commerce ziet niets dan voordelen: “Onze klanten willen de nieuwste en recentste producten, en die willen ze nu meteen. Door producten rechtstreeks vanuit onze winkel te verzenden, bieden we een antwoord op die vraag.” Met deze dienst wil Adidas zijn klanten tegelijk “de best mogelijke merkervaring bieden, ongeacht waar en wanneer ze willen shoppen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met zowel consumenten als inkopers.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top