Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Adidas gaat klanten in Berlijn die via Zalando kopen, nog dezelfde dag beleveren vanuit zijn eigen flagship aan de Tauentzienstraße. Besteld voor 15 uur is nog diezelfde avond tussen 19 en 21 uur geleverd, met dank aan de Zipcart-app.

 

Fysieke stock online ontsloten

Adidas is de eerste grote retailer die in Berlijn aansluit op Zalando’s lokale “same day delivery”-dienst. Concreet is de fysieke stock van de “Adidas Performance Store” aan de Tauentzienstraße aangesloten op de Zalando-webshop.

 

Via Zalando’s mobiele Zipcart-app kunnen klanten zien welke spullen de winkel in voorraad heeft en die bestellen. Doen ze dat vóór 15 uur, dan krijgen ze hun pakketje nog diezelfde avond geleverd. Daarvoor schakelt Zalando de lokale koeriersdienst Liefery in. De service is gratis; voorlopig toch.

 

“Het nieuwe Integrated Commerce-pilootproject met Adidas is belangrijk voor ons”, zegt CEO David Schneider van Zalando. “Vandaag zijn de consumenten online. Toch liggen veel modeartikelen nog altijd in de stocks van lokale winkels. We willen klanten toegang geven tot elk mode-item, waar het zich ook bevindt, en tegelijk lokale winkels op een nieuwe manier in contact brengen met digitale klanten. Het pilootproject met Adidas toont hoe we mode naar de mensen brengen en hoe online en offline kanalen in de toekomst zullen versmelten.”

 

Ook Harm Ohlmeyer van Adidas Digital Brand Commerce ziet niets dan voordelen: “Onze klanten willen de nieuwste en recentste producten, en die willen ze nu meteen. Door producten rechtstreeks vanuit onze winkel te verzenden, bieden we een antwoord op die vraag.” Met deze dienst wil Adidas zijn klanten tegelijk “de best mogelijke merkervaring bieden, ongeacht waar en wanneer ze willen shoppen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Inditex gaat mode op Zalando verkopen

29/09/2017

Inditex gaat haar Oysho-merk in Nederland op Zalando verkopen. Dat wordt zo de eerste internationale markt in de samenwerking van de Spaanse moederonderneming van onder andere modeketen Zara.

Back to top