Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Het Britse Iconeme heeft slimme paspoppen ontwikkeld, die informatie over de kleding op de paspop naar smartphones van klanten kunnen sturen. Volgens het filmpje van de producenten kunnen ze nog wel meer voordelen bieden voor retailers.

Veel interesse

De paspoppen van Iconeme worden uitgerust met een baken, dat smartphones in een straal van 100 meter kan bereiken. Hebben die de juiste applicatie geïnstalleerd, dan kunnen ze onmiddellijk informatie over de prijs van de kleding en de locatie in de winkel krijgen.

 

Ze krijgen dan ook direct een link naar het product in de webshop van de winkel. Bovendien kunnen klanten bepaalde looks ook opslaan, om later opnieuw te bekijken, of delen met vrienden.

 

Iconeme zegt dat verschillende retailers in de VS en het VK al interesse hebben getoond voor de technologie. Volgens het bedrijf past ze dan ook perfect in de huidige trend van blurring tussen online en offline winkelen. Volgens Google gebruikt maar liefst 84 procent van shoppers zijn smartphone terwijl hij door de winkel wandelt.

 

"Door deze technologie in paspoppen te installeren, zorgen retailers ervoor dat ze een belangrijke positie innemen en maken ze er een ideaal focuspunt voor de shopper van, of die nu in de winkel zelf is of gewoon voorbij wandelt", zegt Jonathan Berlin van Iconeme aan Business of Fashion.

 

 

{youtubejw}5gouBpwwcvM{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top