Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Het Britse Iconeme heeft slimme paspoppen ontwikkeld, die informatie over de kleding op de paspop naar smartphones van klanten kunnen sturen. Volgens het filmpje van de producenten kunnen ze nog wel meer voordelen bieden voor retailers.

Veel interesse

De paspoppen van Iconeme worden uitgerust met een baken, dat smartphones in een straal van 100 meter kan bereiken. Hebben die de juiste applicatie geïnstalleerd, dan kunnen ze onmiddellijk informatie over de prijs van de kleding en de locatie in de winkel krijgen.

 

Ze krijgen dan ook direct een link naar het product in de webshop van de winkel. Bovendien kunnen klanten bepaalde looks ook opslaan, om later opnieuw te bekijken, of delen met vrienden.

 

Iconeme zegt dat verschillende retailers in de VS en het VK al interesse hebben getoond voor de technologie. Volgens het bedrijf past ze dan ook perfect in de huidige trend van blurring tussen online en offline winkelen. Volgens Google gebruikt maar liefst 84 procent van shoppers zijn smartphone terwijl hij door de winkel wandelt.

 

"Door deze technologie in paspoppen te installeren, zorgen retailers ervoor dat ze een belangrijke positie innemen en maken ze er een ideaal focuspunt voor de shopper van, of die nu in de winkel zelf is of gewoon voorbij wandelt", zegt Jonathan Berlin van Iconeme aan Business of Fashion.

 

 

{youtubejw}5gouBpwwcvM{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top