Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel | RetailDetail

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Het Britse Iconeme heeft slimme paspoppen ontwikkeld, die informatie over de kleding op de paspop naar smartphones van klanten kunnen sturen. Volgens het filmpje van de producenten kunnen ze nog wel meer voordelen bieden voor retailers.

Veel interesse

De paspoppen van Iconeme worden uitgerust met een baken, dat smartphones in een straal van 100 meter kan bereiken. Hebben die de juiste applicatie geïnstalleerd, dan kunnen ze onmiddellijk informatie over de prijs van de kleding en de locatie in de winkel krijgen.

 

Ze krijgen dan ook direct een link naar het product in de webshop van de winkel. Bovendien kunnen klanten bepaalde looks ook opslaan, om later opnieuw te bekijken, of delen met vrienden.

 

Iconeme zegt dat verschillende retailers in de VS en het VK al interesse hebben getoond voor de technologie. Volgens het bedrijf past ze dan ook perfect in de huidige trend van blurring tussen online en offline winkelen. Volgens Google gebruikt maar liefst 84 procent van shoppers zijn smartphone terwijl hij door de winkel wandelt.

 

"Door deze technologie in paspoppen te installeren, zorgen retailers ervoor dat ze een belangrijke positie innemen en maken ze er een ideaal focuspunt voor de shopper van, of die nu in de winkel zelf is of gewoon voorbij wandelt", zegt Jonathan Berlin van Iconeme aan Business of Fashion.

 

 

{youtubejw}5gouBpwwcvM{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top