Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Het Britse Iconeme heeft slimme paspoppen ontwikkeld, die informatie over de kleding op de paspop naar smartphones van klanten kunnen sturen. Volgens het filmpje van de producenten kunnen ze nog wel meer voordelen bieden voor retailers.

Veel interesse

De paspoppen van Iconeme worden uitgerust met een baken, dat smartphones in een straal van 100 meter kan bereiken. Hebben die de juiste applicatie geïnstalleerd, dan kunnen ze onmiddellijk informatie over de prijs van de kleding en de locatie in de winkel krijgen.

 

Ze krijgen dan ook direct een link naar het product in de webshop van de winkel. Bovendien kunnen klanten bepaalde looks ook opslaan, om later opnieuw te bekijken, of delen met vrienden.

 

Iconeme zegt dat verschillende retailers in de VS en het VK al interesse hebben getoond voor de technologie. Volgens het bedrijf past ze dan ook perfect in de huidige trend van blurring tussen online en offline winkelen. Volgens Google gebruikt maar liefst 84 procent van shoppers zijn smartphone terwijl hij door de winkel wandelt.

 

"Door deze technologie in paspoppen te installeren, zorgen retailers ervoor dat ze een belangrijke positie innemen en maken ze er een ideaal focuspunt voor de shopper van, of die nu in de winkel zelf is of gewoon voorbij wandelt", zegt Jonathan Berlin van Iconeme aan Business of Fashion.

 

 

{youtubejw}5gouBpwwcvM{/youtubejw}

Tags: