Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel | RetailDetail

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Binnenkort ‘slimme paspop’ in kledingwinkel

Het Britse Iconeme heeft slimme paspoppen ontwikkeld, die informatie over de kleding op de paspop naar smartphones van klanten kunnen sturen. Volgens het filmpje van de producenten kunnen ze nog wel meer voordelen bieden voor retailers.

Veel interesse

De paspoppen van Iconeme worden uitgerust met een baken, dat smartphones in een straal van 100 meter kan bereiken. Hebben die de juiste applicatie geïnstalleerd, dan kunnen ze onmiddellijk informatie over de prijs van de kleding en de locatie in de winkel krijgen.

 

Ze krijgen dan ook direct een link naar het product in de webshop van de winkel. Bovendien kunnen klanten bepaalde looks ook opslaan, om later opnieuw te bekijken, of delen met vrienden.

 

Iconeme zegt dat verschillende retailers in de VS en het VK al interesse hebben getoond voor de technologie. Volgens het bedrijf past ze dan ook perfect in de huidige trend van blurring tussen online en offline winkelen. Volgens Google gebruikt maar liefst 84 procent van shoppers zijn smartphone terwijl hij door de winkel wandelt.

 

"Door deze technologie in paspoppen te installeren, zorgen retailers ervoor dat ze een belangrijke positie innemen en maken ze er een ideaal focuspunt voor de shopper van, of die nu in de winkel zelf is of gewoon voorbij wandelt", zegt Jonathan Berlin van Iconeme aan Business of Fashion.

 

 

{youtubejw}5gouBpwwcvM{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.