Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birckbox, de abonnementsdienst voor schoonheidsproducten, is aan het testen of het klanten met problemen kan helpen via Snapchat. Klanten moeten daarvoor gebruik maken van de video en voice calling mogelijkheden van de app.

 

Eerste test groot succes

Klanten kunnen één keer per week een telefoontje plegen via Snapchat, om in contact te komen met de mensen van Birchbox. Bij een eerste test kreeg Birchbox ongeveer 30 telefoontjes op een uur tijd en elk telefoontje nam ongeveer 5 minuten in beslag.

 

Een deel van de gebruikers was gewoon nieuwsgierig of het telefoontje echt zou plaatsvinden, terwijl een aantal anderen echt tips vroegen aan de mensen van Birchbox. Nog een groep gebruikers wilde gewoon tonen welke producten ze net hadden ontvangen.

 

“We merkten ook dat een aantal bellers ons wel volgde op Snapchat, maar dat ze nog geen abonnement hadden bij Birchbox. Aan hen hebben we de voordelen van een abonnement uitgelegd”, zegt Juliette Dallas-Feeney, Senior Social Media Manager. “Dankzij deze feature kunnen we de kloof tussen contact leggen via Snapchat en het echt nemen van een abonnement verkleinen.”

 

Na de eerste test kreeg Birchbox heel wat berichten met de vraag of er opnieuw een chat kon gehouden worden. Daarom werd besloten om het voortaan één keer per week te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top