Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birckbox, de abonnementsdienst voor schoonheidsproducten, is aan het testen of het klanten met problemen kan helpen via Snapchat. Klanten moeten daarvoor gebruik maken van de video en voice calling mogelijkheden van de app.

 

Eerste test groot succes

Klanten kunnen één keer per week een telefoontje plegen via Snapchat, om in contact te komen met de mensen van Birchbox. Bij een eerste test kreeg Birchbox ongeveer 30 telefoontjes op een uur tijd en elk telefoontje nam ongeveer 5 minuten in beslag.

 

Een deel van de gebruikers was gewoon nieuwsgierig of het telefoontje echt zou plaatsvinden, terwijl een aantal anderen echt tips vroegen aan de mensen van Birchbox. Nog een groep gebruikers wilde gewoon tonen welke producten ze net hadden ontvangen.

 

“We merkten ook dat een aantal bellers ons wel volgde op Snapchat, maar dat ze nog geen abonnement hadden bij Birchbox. Aan hen hebben we de voordelen van een abonnement uitgelegd”, zegt Juliette Dallas-Feeney, Senior Social Media Manager. “Dankzij deze feature kunnen we de kloof tussen contact leggen via Snapchat en het echt nemen van een abonnement verkleinen.”

 

Na de eerste test kreeg Birchbox heel wat berichten met de vraag of er opnieuw een chat kon gehouden worden. Daarom werd besloten om het voortaan één keer per week te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.