Bobshop breidt uit naar België | RetailDetail

Bobshop breidt uit naar België

Bobshop breidt uit naar België

De Nederlandse elektronicaketen Scheer & Foppen heeft via de online dochter Bobshop de overstap gemaakt naar België.

Extra assortiment voor België

De nieuwe webwinkel biedt 6000 producten: voor een belangrijk deel komt dat aanbod overeen met wat Bobshop in Nederland verkoopt, maar voor België zijn een aantal exclusieve producten opgenomen. Dat betreffen onder meer wijnkoelkasten en computers met een azerty-toetsenbord, weet Emerce. Bobshop heeft voor België ook specifieke betaalmethodes toegevoegd.

 

De onderneming belooft kosteloze bezorging van de producten, ook op zondag. Daarnaast kunnen klanten ook gebruik maken van de 830 afhaalpunten van Kiala in België. Wie zijn artikel laat thuisbezorgen, kan deze tegen meerbetaling ook laten installeren.

 

Bobshop.nl werd in 2002 opgericht door Bob Nijk, die een verleden had in de bruin- en witgoedhandel. In 2009 werd de webwinkel overgenomen door Scheer & Foppen. Het is niet de enige webwinkeldochter van Scheer & Foppen: de onderneming nam twee jaar geleden ook Modern.nl over uit de failliete boedel van Impact Retail en beschikt ook nog over een webwinkel die gekoppeld is aan de fysieke winkels van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top