Bol.com België heeft nieuwe directeur

Bol.com België heeft nieuwe directeur

Kiki Lauwers is gestart als nieuwe directeur België bij Bol.com, de internetwinkel van Ahold. Ze volgt Jan Huysmans op die binnen Bol.com een andere functie opneemt, namelijk die van directeur Plaza.

 

Nóg meer afstemmen op Vlaamse vraag

De 31-jarige Lauwers is geboren en getogen in België maar woont en werkt al enkele jaren in Nederland. Sinds 2009 was ze in dienst bij McKinsey & Company, de voorbije jaren als 'engagement manager'. Als kersvers directeur is ze voortaan verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Bol.com in België en het voortdurend afstemmen van de winkel op de Vlaamse vraag.

 

Kiki Lauwers volgt Jan Huysmans op die eind november 2012 overkwam van bij elektroketen Vanden Borre, waar hij tot dan de e-commercepoot leidde. Als 'directeur Plaza' krijgt Huysmans de opdracht om de afdeling "Verkopen via bol.com" verder uit te bouwen. Huysmans is een van de gastsprekers op het Omnichannel Congress 2016 dat RetailDetail op 4 februari eerstkomende organiseert.

 

"Ik vind het indrukwekkend hoe Jan en zijn collega's Bol.com in België zo sterk hebben neergezet", zegt Lauwers. "Ik kijk er dan ook enorm naar uit om met hen samen te werken aan de vele mogelijkheden voor de toekomst, zodat we de groei verder kunnen zetten en onze klanten steeds beter kunnen bedienen".

 

70% omzetgroei

Bol.com is sinds 2010 actief aanwezig op de Belgische markt. In vijf jaar tijd wist de winkel in België het klantenbestand uit te bouwen van 25.000 naar liefst 1 miljoen klanten.

 

Over de omzet in ons land wil de groep enkel kwijt dat die in de eerste drie kwartalen van 2015 gemideld 70% hoger lag dan in dezelfde periode een jaar eerder. In vergelijking met de groei in Nederland is dat dubbel zoveel, al is Bol.com daar natuurlijk al langer actief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top