Bol.com België heeft nieuwe directeur | RetailDetail

Bol.com België heeft nieuwe directeur

Bol.com België heeft nieuwe directeur

Kiki Lauwers is gestart als nieuwe directeur België bij Bol.com, de internetwinkel van Ahold. Ze volgt Jan Huysmans op die binnen Bol.com een andere functie opneemt, namelijk die van directeur Plaza.

 

Nóg meer afstemmen op Vlaamse vraag

De 31-jarige Lauwers is geboren en getogen in België maar woont en werkt al enkele jaren in Nederland. Sinds 2009 was ze in dienst bij McKinsey & Company, de voorbije jaren als 'engagement manager'. Als kersvers directeur is ze voortaan verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Bol.com in België en het voortdurend afstemmen van de winkel op de Vlaamse vraag.

 

Kiki Lauwers volgt Jan Huysmans op die eind november 2012 overkwam van bij elektroketen Vanden Borre, waar hij tot dan de e-commercepoot leidde. Als 'directeur Plaza' krijgt Huysmans de opdracht om de afdeling "Verkopen via bol.com" verder uit te bouwen. Huysmans is een van de gastsprekers op het Omnichannel Congress 2016 dat RetailDetail op 4 februari eerstkomende organiseert.

 

"Ik vind het indrukwekkend hoe Jan en zijn collega's Bol.com in België zo sterk hebben neergezet", zegt Lauwers. "Ik kijk er dan ook enorm naar uit om met hen samen te werken aan de vele mogelijkheden voor de toekomst, zodat we de groei verder kunnen zetten en onze klanten steeds beter kunnen bedienen".

 

70% omzetgroei

Bol.com is sinds 2010 actief aanwezig op de Belgische markt. In vijf jaar tijd wist de winkel in België het klantenbestand uit te bouwen van 25.000 naar liefst 1 miljoen klanten.

 

Over de omzet in ons land wil de groep enkel kwijt dat die in de eerste drie kwartalen van 2015 gemideld 70% hoger lag dan in dezelfde periode een jaar eerder. In vergelijking met de groei in Nederland is dat dubbel zoveel, al is Bol.com daar natuurlijk al langer actief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.