Bol.com België heeft nieuwe directeur

Bol.com België heeft nieuwe directeur

Kiki Lauwers is gestart als nieuwe directeur België bij Bol.com, de internetwinkel van Ahold. Ze volgt Jan Huysmans op die binnen Bol.com een andere functie opneemt, namelijk die van directeur Plaza.

 

Nóg meer afstemmen op Vlaamse vraag

De 31-jarige Lauwers is geboren en getogen in België maar woont en werkt al enkele jaren in Nederland. Sinds 2009 was ze in dienst bij McKinsey & Company, de voorbije jaren als 'engagement manager'. Als kersvers directeur is ze voortaan verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Bol.com in België en het voortdurend afstemmen van de winkel op de Vlaamse vraag.

 

Kiki Lauwers volgt Jan Huysmans op die eind november 2012 overkwam van bij elektroketen Vanden Borre, waar hij tot dan de e-commercepoot leidde. Als 'directeur Plaza' krijgt Huysmans de opdracht om de afdeling "Verkopen via bol.com" verder uit te bouwen. Huysmans is een van de gastsprekers op het Omnichannel Congress 2016 dat RetailDetail op 4 februari eerstkomende organiseert.

 

"Ik vind het indrukwekkend hoe Jan en zijn collega's Bol.com in België zo sterk hebben neergezet", zegt Lauwers. "Ik kijk er dan ook enorm naar uit om met hen samen te werken aan de vele mogelijkheden voor de toekomst, zodat we de groei verder kunnen zetten en onze klanten steeds beter kunnen bedienen".

 

70% omzetgroei

Bol.com is sinds 2010 actief aanwezig op de Belgische markt. In vijf jaar tijd wist de winkel in België het klantenbestand uit te bouwen van 25.000 naar liefst 1 miljoen klanten.

 

Over de omzet in ons land wil de groep enkel kwijt dat die in de eerste drie kwartalen van 2015 gemideld 70% hoger lag dan in dezelfde periode een jaar eerder. In vergelijking met de groei in Nederland is dat dubbel zoveel, al is Bol.com daar natuurlijk al langer actief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top