Bol.com België krijgt eigen campagnemanager

Bol.com België krijgt eigen campagnemanager

Bol.com België heeft Kristof Saerens aangetrokken als campagnemanager. De 35-jarige merkenstrateeg moet de snelle groei van Bol.com in ons land in goede banen leiden.

Ervaren merkenstrateeg

Kristof Saerens verwierf een grondige expertise in brand building en brand activation bij communicatiebureau Square Melon, waar hij de voorbije jaren als strateeg en accountdirecteur instond voor verschillende internationale adverteerders.

 

"Bij Bol.com kan ik meebouwen aan een succesverhaal binnen een enorme groeimarkt", zegt Kristof Saerens als reden voor zijn overstap. "Het brede aanbod aan winkels bij Bol.com biedt het ideale uitgangspunt om de Belgische consument verder te laten kennismaken met de voordelen van online winkelen. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring langs bureauzijde in te zetten om de expertise van Bol.com door te vertalen naar België.”

 

Met de rekrutering van Saerens voegt kersvers manager België Jan Huysmans, die eind november de overstap maakte van bij elektroketen Vanden Borre, een belangrijke pion toe aan het Belgische team dat van Bol.com "resoluut de grootste internetwinkel van het land" moet maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top