Bol.com België krijgt eigen campagnemanager | RetailDetail

Bol.com België krijgt eigen campagnemanager

Bol.com België krijgt eigen campagnemanager

Bol.com België heeft Kristof Saerens aangetrokken als campagnemanager. De 35-jarige merkenstrateeg moet de snelle groei van Bol.com in ons land in goede banen leiden.

Ervaren merkenstrateeg

Kristof Saerens verwierf een grondige expertise in brand building en brand activation bij communicatiebureau Square Melon, waar hij de voorbije jaren als strateeg en accountdirecteur instond voor verschillende internationale adverteerders.

 

"Bij Bol.com kan ik meebouwen aan een succesverhaal binnen een enorme groeimarkt", zegt Kristof Saerens als reden voor zijn overstap. "Het brede aanbod aan winkels bij Bol.com biedt het ideale uitgangspunt om de Belgische consument verder te laten kennismaken met de voordelen van online winkelen. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring langs bureauzijde in te zetten om de expertise van Bol.com door te vertalen naar België.”

 

Met de rekrutering van Saerens voegt kersvers manager België Jan Huysmans, die eind november de overstap maakte van bij elektroketen Vanden Borre, een belangrijke pion toe aan het Belgische team dat van Bol.com "resoluut de grootste internetwinkel van het land" moet maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.