Bol.com geeft korting voor late levering vanwege drukte | RetailDetail

Bol.com geeft korting voor late levering vanwege drukte

Bol.com geeft korting voor late levering vanwege drukte

Ahold-dochter Bol.com deelde maandagavond 2,5 euro korting uit aan klanten die vrede namen met een iets latere levering. De webshop spreekt van zijn drukste dag ooit en kon de bestellingen niet bijhouden.

320.000 bestellingen

“We telden bijna 2,5 miljoen bezoekers in 24 uur, goed voor ruim 320.000 bestellingen. Tijdens het drukste uur, van 21 tot 22 uur ’s avonds, werden per seconde liefst 14 artikelen besteld”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk. Om de druk binnen het bedrijf te verlichten, werd er dus besloten om een kleine korting te geven aan klanten die niet eisten dat hun bestelling al de volgende dag werd geleverd, zoals normaal wel het geval is.

 

De Belgische sectororganisatie BeCommerce spreekt van een primeur in de sector en is fan van het idee: “Het is een win-win voor de klant én de webwinkel: de eerste krijgt korting, de tweede kan eventuele bestelpieken beter opvangen”, zegt directeur Carine Moitier.

 

De drukte op maandag was het gevolg van Cyber Monday. Dat is de eerste maandag na Thanksgiving, waarop in de Verenigde Staten traditioneel veel kortingen worden gegeven in online shops. De trend is nu ook overgewaaid naar onze contreien, samen met Black Friday.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

“Oké Google”: Retailers aan de slag met Google Assistent

26/07/2018

Vanaf nu kan je bestellen bij Albert Heijn, bol.com en Jumbo door tegen je smartphone te praten. Google Assistent, de spraakassistent van Google, is beschikbaar in het Nederlands en Nederlandse retailers gaan er al gretig mee aan de slag.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.