Bol.com groeit sterk in België.

Bol.com groeit sterk in België.

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Back to top