Bol.com groeit sterk in België.

Bol.com groeit sterk in België.

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top