Bol.com groeit sterk in België. | RetailDetail

Bol.com groeit sterk in België.

Bol.com groeit sterk in België.

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.