Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels | RetailDetail

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Amikasa

Klanten kunnen via het scherm van hun smartphone een meubelstuk in hun interieur plaatsen, om zo na te gaan of het wel past qua formaat of stijl. De meubels kunnen daarbij verplaatst, gedraaid, vergroot en verkleind worden. De app is voorlopig wel enkel beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril.

 

Niet alle woonartikelen zijn beschikbaar via de app: producten die wel werken met de app worden op de productpagina aangeduid met ‘Bekijk dit item in jouw kamer’. Bol.com werkt voor de app samen met Amikasa, dat al langer de mogelijkheid biedt om meubels via augmented reality in een kamer te plaatsen.

 

Bol.com is zo de volgende partij die gebruik maakt van augmented reality om klanten te helpen bij de aankoop van meubelstukken. Ook verschillende keuken- of badkamerverkopers maken al gebruik van de technologie om klanten op voorhand een beter zicht te geven op hun mogelijke aankoop. Ook meer en meer modemerken laten consumenten kleding passen aan de hand van augmented reality.

 

De webshop is daarnaast ook begonnen met een testomgeving op beta.bol.com, waar technische toepassingen en innovaties worden uitgetest en bezoekers hun feedback kunnen geven. Zo is er momenteel een ander design van de webwinkel te zien en experimenteert bol.com er met een 360-gradenview van de fysieke winkel van Riviera Maison. Vernieuwingen die positief worden onthaald, worden geïmplementeerd voor alle gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

De toekomst van e-logistics

05/04/2018

(publireportage) Wat zijn de consumententrends van dit moment? Hoe speel ik hierop in? Hoe boost ik mijn webshop? Wat is de beste manier om de last mile in te vullen? Als webwinkelier wordt u continu met dergelijke vragen geconfronteerd.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.