Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Amikasa

Klanten kunnen via het scherm van hun smartphone een meubelstuk in hun interieur plaatsen, om zo na te gaan of het wel past qua formaat of stijl. De meubels kunnen daarbij verplaatst, gedraaid, vergroot en verkleind worden. De app is voorlopig wel enkel beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril.

 

Niet alle woonartikelen zijn beschikbaar via de app: producten die wel werken met de app worden op de productpagina aangeduid met ‘Bekijk dit item in jouw kamer’. Bol.com werkt voor de app samen met Amikasa, dat al langer de mogelijkheid biedt om meubels via augmented reality in een kamer te plaatsen.

 

Bol.com is zo de volgende partij die gebruik maakt van augmented reality om klanten te helpen bij de aankoop van meubelstukken. Ook verschillende keuken- of badkamerverkopers maken al gebruik van de technologie om klanten op voorhand een beter zicht te geven op hun mogelijke aankoop. Ook meer en meer modemerken laten consumenten kleding passen aan de hand van augmented reality.

 

De webshop is daarnaast ook begonnen met een testomgeving op beta.bol.com, waar technische toepassingen en innovaties worden uitgetest en bezoekers hun feedback kunnen geven. Zo is er momenteel een ander design van de webwinkel te zien en experimenteert bol.com er met een 360-gradenview van de fysieke winkel van Riviera Maison. Vernieuwingen die positief worden onthaald, worden geïmplementeerd voor alle gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Filet Pur: Eigenaardig plantaardig

29/09/2017

Deze week leerden we dat Colruyt wel degelijk een grote overname plant. Bovendien geeft een vleeswarenfabrikant nu zelf toe dat vlees meer dan ooit passé is. Qué? Hier is het blije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Bol.com opent nieuw distributiecentrum

27/09/2017

E-tailer bol.com heeft zijn nieuwe fulfilmentcentrum in Waalwijk op de groei gebouwd. De ambities blijven voorlopig wel beperkt tot het Nederlandse taalgebied, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen in gesprek met RetailDetail.

Back to top