Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Amikasa

Klanten kunnen via het scherm van hun smartphone een meubelstuk in hun interieur plaatsen, om zo na te gaan of het wel past qua formaat of stijl. De meubels kunnen daarbij verplaatst, gedraaid, vergroot en verkleind worden. De app is voorlopig wel enkel beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril.

 

Niet alle woonartikelen zijn beschikbaar via de app: producten die wel werken met de app worden op de productpagina aangeduid met ‘Bekijk dit item in jouw kamer’. Bol.com werkt voor de app samen met Amikasa, dat al langer de mogelijkheid biedt om meubels via augmented reality in een kamer te plaatsen.

 

Bol.com is zo de volgende partij die gebruik maakt van augmented reality om klanten te helpen bij de aankoop van meubelstukken. Ook verschillende keuken- of badkamerverkopers maken al gebruik van de technologie om klanten op voorhand een beter zicht te geven op hun mogelijke aankoop. Ook meer en meer modemerken laten consumenten kleding passen aan de hand van augmented reality.

 

De webshop is daarnaast ook begonnen met een testomgeving op beta.bol.com, waar technische toepassingen en innovaties worden uitgetest en bezoekers hun feedback kunnen geven. Zo is er momenteel een ander design van de webwinkel te zien en experimenteert bol.com er met een 360-gradenview van de fysieke winkel van Riviera Maison. Vernieuwingen die positief worden onthaald, worden geïmplementeerd voor alle gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Boomende e-commerce zorgt voor startersrecord

18/05/2017

Het aantal Belgen dat een eigen onderneming is gestart, was nooit hoger dan vorig jaar. Opvallend: de dienstensector, en dan vooral de kleine zelfstandige koerierbedrijfjes die pakjes leveren voor webshops, trekken de kar.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Back to top