Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Amikasa

Klanten kunnen via het scherm van hun smartphone een meubelstuk in hun interieur plaatsen, om zo na te gaan of het wel past qua formaat of stijl. De meubels kunnen daarbij verplaatst, gedraaid, vergroot en verkleind worden. De app is voorlopig wel enkel beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril.

 

Niet alle woonartikelen zijn beschikbaar via de app: producten die wel werken met de app worden op de productpagina aangeduid met ‘Bekijk dit item in jouw kamer’. Bol.com werkt voor de app samen met Amikasa, dat al langer de mogelijkheid biedt om meubels via augmented reality in een kamer te plaatsen.

 

Bol.com is zo de volgende partij die gebruik maakt van augmented reality om klanten te helpen bij de aankoop van meubelstukken. Ook verschillende keuken- of badkamerverkopers maken al gebruik van de technologie om klanten op voorhand een beter zicht te geven op hun mogelijke aankoop. Ook meer en meer modemerken laten consumenten kleding passen aan de hand van augmented reality.

 

De webshop is daarnaast ook begonnen met een testomgeving op beta.bol.com, waar technische toepassingen en innovaties worden uitgetest en bezoekers hun feedback kunnen geven. Zo is er momenteel een ander design van de webwinkel te zien en experimenteert bol.com er met een 360-gradenview van de fysieke winkel van Riviera Maison. Vernieuwingen die positief worden onthaald, worden geïmplementeerd voor alle gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue zoekt werknemers voor magazijn in Luik

17/03/2017

Op de website van Coolblue is momenteel een vacature te vinden voor een teamleider bezorging voor een magazijn in Luik. Daarmee worden de plannen van de Nederlandse webshop om de taalgrens over te steken nog concreter.

Google: consument shopt specifieker

10/03/2017

Consumenten zoeken op het internet steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als het gaat om shoppen, kunnen retailers en producenten de consument helpen met zijn zoektocht én profiteren door hun onlinesales op te krikken.

Fietsenwinkel.nl wil omzet dit jaar verdubbelen

09/03/2017

De International Bike Group (IBG), het moederbedrijf van Fietsenwinkel.nl, wil dit jaar zijn omzet verdubbelen. In 2016 steeg de omzet al met 65 procent naar 40 miljoen euro, maar voor 2017 wordt er gemikt op ongeveer 85 miljoen euro.

Amazon Pantry komt naar België

09/03/2017

De Amerikaanse webshop Amazon lanceert in België Pantry, de boodschappendienst waarmee het een aanbod droge voeding aan huis levert. Voorlopig is er wel nog geen sprake van de lancering van Amazon Fresh.

Android Pay gelanceerd in België

07/03/2017

Google heeft zijn betaaloplossing Android Pay ook gelanceerd in België. De service is wel nog niet voor iedereen beschikbaar. Enkel klanten van BNP Paribas Fortis, Hello bank! en Fintro die beschikken over een kredietkaart, kunnen Android Pay gebruiken.

Nieuwe slogan voor bol.com

06/03/2017

Webshop bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, heeft zijn slogan in alle stilte veranderd. Voortaan zal er in marketingcampagnes ook gebruik gemaakt worden van ‘Je kan het met bol.com’, naast de slogan ‘De winkel van ons allemaal’.

Back to top