Bol.com pakt verkopers van namaak aan | RetailDetail

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

 

Uitzondering

De webshop besloot onlangs om tweehonderd van de 16.000 partnerbedrijven van naderbij te bekijken, nadat de Nederlandse krant AD een artikel publiceerde over de verkoop van namaak op Bol.com.

 

“Van die tweehonderd bedrijven hebben er twintig een officiële waarschuwing gekregen. Drie bedrijven die geen gehoor gaven aan onze oproepen zijn inmiddels van ons platform verwijderd”, zegt algemeen directeur Daniel Ropers aan het AD. “Iedere consument die iets vervelends meemaakt is er één teveel. Gelukkig bleek dat het leveren van nepartikelen écht de uitzondering is.”

 

Bij een twintigtal andere verkopers is de verkoop stopgezet tot ze hun teksten op de webshop hebben aangepast. Zo mogen ze niet langer stellen dat het gaat over een origineel accessoire voor een product, als dat niet het geval is.

 

Bol.com stelt wel dat het geen probleem heeft met de verkoop van alternatieve merken. “Als er alternatieven zijn die het net zo goed doen en een stuk goedkoper zijn, is dat prima. Het belangrijkste is volgens mij of het artikel waarmaakt wat het belooft”, aldus Ropers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.