Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht dit jaar in België tot 80 procent meer cadeautjes te verkopen in aanloop naar Sinterklaas. In België en Nederland samen verwacht de online retailer 50 procent meer te verkopen ten opzichte van de drukste dag van vorig jaar.

Groei overtreft verwachtingen

"We hadden ons voorbereid op een sterke groei, maar de actuele cijfers overtreffen zelfs onze stoutste verwachtingen. In totaal verwerken we deze sinterklaasperiode voor België en Nederland meer dan 3 miljoen cadeautjes. We merken dat steeds meer consumenten vertrouwd raken met het gemak van online winkelen en gebruik maken van de mogelijkheid om vlak voor Sinterklaas nog de laatste inkopen te doen. De kans is dus groot dat deze piek nog zal aanhouden tot en met woensdag", zegt Daniel Ropers, directeur bij Bol.com.


Tijdens die drukke dagen wordt Bol.com per dag meer dan 2 miljoen keer bezocht. Twintig procent van die bezoekers komen uit België. Een derde van alle bezoeken komt momenteel via mobiele apps of de mobiele site. Dat is 50 procent meer dan vorig jaar.


Gemiddeld geven Belgen in aanloop naar Sinterklaas 31 euro per artikel uit. Dat is 5 euro meer dan in Nederland. Vorig jaar lag dat bedrag in beide landen nog ietsje lager. De meeste Belgische bestellingen komen uit Antwerpen, maar in Vlaams-Brabant wordt gemiddeld iets meer uitgegeven. Mannen geven daarbij meer uit aan minder cadeaus, terwijl vrouwen net omgekeerd meer cadeaus aan een lagere prijs kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top