Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht dit jaar in België tot 80 procent meer cadeautjes te verkopen in aanloop naar Sinterklaas. In België en Nederland samen verwacht de online retailer 50 procent meer te verkopen ten opzichte van de drukste dag van vorig jaar.

Groei overtreft verwachtingen

"We hadden ons voorbereid op een sterke groei, maar de actuele cijfers overtreffen zelfs onze stoutste verwachtingen. In totaal verwerken we deze sinterklaasperiode voor België en Nederland meer dan 3 miljoen cadeautjes. We merken dat steeds meer consumenten vertrouwd raken met het gemak van online winkelen en gebruik maken van de mogelijkheid om vlak voor Sinterklaas nog de laatste inkopen te doen. De kans is dus groot dat deze piek nog zal aanhouden tot en met woensdag", zegt Daniel Ropers, directeur bij Bol.com.


Tijdens die drukke dagen wordt Bol.com per dag meer dan 2 miljoen keer bezocht. Twintig procent van die bezoekers komen uit België. Een derde van alle bezoeken komt momenteel via mobiele apps of de mobiele site. Dat is 50 procent meer dan vorig jaar.


Gemiddeld geven Belgen in aanloop naar Sinterklaas 31 euro per artikel uit. Dat is 5 euro meer dan in Nederland. Vorig jaar lag dat bedrag in beide landen nog ietsje lager. De meeste Belgische bestellingen komen uit Antwerpen, maar in Vlaams-Brabant wordt gemiddeld iets meer uitgegeven. Mannen geven daarbij meer uit aan minder cadeaus, terwijl vrouwen net omgekeerd meer cadeaus aan een lagere prijs kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top