Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas | RetailDetail

Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht dit jaar in België tot 80 procent meer cadeautjes te verkopen in aanloop naar Sinterklaas. In België en Nederland samen verwacht de online retailer 50 procent meer te verkopen ten opzichte van de drukste dag van vorig jaar.

Groei overtreft verwachtingen

"We hadden ons voorbereid op een sterke groei, maar de actuele cijfers overtreffen zelfs onze stoutste verwachtingen. In totaal verwerken we deze sinterklaasperiode voor België en Nederland meer dan 3 miljoen cadeautjes. We merken dat steeds meer consumenten vertrouwd raken met het gemak van online winkelen en gebruik maken van de mogelijkheid om vlak voor Sinterklaas nog de laatste inkopen te doen. De kans is dus groot dat deze piek nog zal aanhouden tot en met woensdag", zegt Daniel Ropers, directeur bij Bol.com.


Tijdens die drukke dagen wordt Bol.com per dag meer dan 2 miljoen keer bezocht. Twintig procent van die bezoekers komen uit België. Een derde van alle bezoeken komt momenteel via mobiele apps of de mobiele site. Dat is 50 procent meer dan vorig jaar.


Gemiddeld geven Belgen in aanloop naar Sinterklaas 31 euro per artikel uit. Dat is 5 euro meer dan in Nederland. Vorig jaar lag dat bedrag in beide landen nog ietsje lager. De meeste Belgische bestellingen komen uit Antwerpen, maar in Vlaams-Brabant wordt gemiddeld iets meer uitgegeven. Mannen geven daarbij meer uit aan minder cadeaus, terwijl vrouwen net omgekeerd meer cadeaus aan een lagere prijs kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.