Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht sterke groei in België voor Sinterklaas

Bol.com verwacht dit jaar in België tot 80 procent meer cadeautjes te verkopen in aanloop naar Sinterklaas. In België en Nederland samen verwacht de online retailer 50 procent meer te verkopen ten opzichte van de drukste dag van vorig jaar.

Groei overtreft verwachtingen

"We hadden ons voorbereid op een sterke groei, maar de actuele cijfers overtreffen zelfs onze stoutste verwachtingen. In totaal verwerken we deze sinterklaasperiode voor België en Nederland meer dan 3 miljoen cadeautjes. We merken dat steeds meer consumenten vertrouwd raken met het gemak van online winkelen en gebruik maken van de mogelijkheid om vlak voor Sinterklaas nog de laatste inkopen te doen. De kans is dus groot dat deze piek nog zal aanhouden tot en met woensdag", zegt Daniel Ropers, directeur bij Bol.com.


Tijdens die drukke dagen wordt Bol.com per dag meer dan 2 miljoen keer bezocht. Twintig procent van die bezoekers komen uit België. Een derde van alle bezoeken komt momenteel via mobiele apps of de mobiele site. Dat is 50 procent meer dan vorig jaar.


Gemiddeld geven Belgen in aanloop naar Sinterklaas 31 euro per artikel uit. Dat is 5 euro meer dan in Nederland. Vorig jaar lag dat bedrag in beide landen nog ietsje lager. De meeste Belgische bestellingen komen uit Antwerpen, maar in Vlaams-Brabant wordt gemiddeld iets meer uitgegeven. Mannen geven daarbij meer uit aan minder cadeaus, terwijl vrouwen net omgekeerd meer cadeaus aan een lagere prijs kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top