Bol.com voortaan ook in het Engels

Bol.com voortaan ook in het Engels

Bol.com biedt voortaan ook de mogelijkheid om de website in het Engels te bekijken. Daarvoor maakt het gebruik van Microsoft Translate, dat automatisch alle productomschrijvingen vertaalt. Het systeem wordt de komende tijd getest.

Geen expansie

“Op deze manier kan een nog grotere groep in Nederland en België winkelen bij Bol.com”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk volgens Twinkle. “In de komende weken zullen wij deze aanpassing goed testen en evalueren. Op basis van de browsertaal van een bezoeker wordt de winkel wel of niet vertaald naar het Engels. Iedere bezoeker kan ook handmatig, rechts bovenin op de homepage bij het landvlaggetje, aangeven of een vertaling in het Engels gewenst is.”

 

Het is niet uitgesloten dat in de toekomst ook andere talen, zoals het Frans, aangeboden worden. Bol.com hoopt zo alvast honderdduizenden potentiële anderstalige klanten te kunnen aanspreken, maar voegt er ook aan toe dat de vertaaloptie voorlopig niet wijst op een verdere internationale expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Van Ossel: “Colruyt moet aan huis gaan leveren”

13/11/2017

Volgens retailexpert Gino Van Ossel kan Colruyt het niet langer maken om online bestellingen niet aan huis te leveren. Daarnaast verwacht hij dat er in de toekomst heel wat kleinere webwinkels failliet zullen gaan.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day

07/11/2017

Ook Bol.com gaat zich op 11 november richten op Singles’ Day, voor Alibaba al enkele jaren dé absolute hoogdag van het retailjaar. Vorig jaar zetten de Chinezen op die ene dag meer dan zestien miljard euro om, een derde meer dan het jaar voordien.

Back to top