Bpost toont interesse in Bubble Post | RetailDetail

Bpost toont interesse in Bubble Post

Bpost toont interesse in Bubble Post
Facebook

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

4 miljoen euro

“Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bubble Post daarover. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”

 

Volgens bronnen bij De Standaard heeft Bpost 4 miljoen euro veil voor een overname van Bubble Post, dat hen meer opties zou geven voor het leveren van pakjes in het centrum van grotere steden. Het zou voor de Belgische post de tweede soortgelijke investering op korte tijd zijn. Vorig jaar nam het ook al een participatie in Parcify, dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, waar die zich ook bevindt.

 

Bubble Post werd in 2012 opgericht door Gentenaars Benjamin Rieder, Michel De Waele en Anthony Viaene. Vijf jaar later is het te vinden in 15 Belgische en Nederlandse steden, en haalt het een jaaromzet van 3,5 miljoen euro. Binnenkort gaan de fietskoeriers bovendien ook verschijnen in de Spaanse steden Barcelona en Vitoria.

 

Medeoprichter Benjamin Rieder, die vorig jaar in juni zijn plek als CEO afstond aan Marc Morioux en die ondertussen zelfs al zijn aandelen in het bedrijf heeft verkocht, snapt niet waarom Bpost interesse heeft in Bubble Post. “Bubble Post werkt met een volledig ander logistiek model. Volgens mij valt dat maar moeilijk te integreren”, zegt hij aan De Standaard. Bij Bubble Post en Bpost wenst er voorlopig niemand te reageren op de geruchten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

08/06/2018

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.

JBC wint tijd aan de kassa met RFID

07/06/2018

Dankzij RFID wint kledingretailer JBC per verkocht kledingstuk een tiental seconden tijd aan de kassa’s. Medewerkers hoeven prijskaartjes immers niet meer individueel te scannen.