Bpost toont interesse in Bubble Post

Bpost toont interesse in Bubble Post
Facebook

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

4 miljoen euro

“Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bubble Post daarover. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”

 

Volgens bronnen bij De Standaard heeft Bpost 4 miljoen euro veil voor een overname van Bubble Post, dat hen meer opties zou geven voor het leveren van pakjes in het centrum van grotere steden. Het zou voor de Belgische post de tweede soortgelijke investering op korte tijd zijn. Vorig jaar nam het ook al een participatie in Parcify, dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, waar die zich ook bevindt.

 

Bubble Post werd in 2012 opgericht door Gentenaars Benjamin Rieder, Michel De Waele en Anthony Viaene. Vijf jaar later is het te vinden in 15 Belgische en Nederlandse steden, en haalt het een jaaromzet van 3,5 miljoen euro. Binnenkort gaan de fietskoeriers bovendien ook verschijnen in de Spaanse steden Barcelona en Vitoria.

 

Medeoprichter Benjamin Rieder, die vorig jaar in juni zijn plek als CEO afstond aan Marc Morioux en die ondertussen zelfs al zijn aandelen in het bedrijf heeft verkocht, snapt niet waarom Bpost interesse heeft in Bubble Post. “Bubble Post werkt met een volledig ander logistiek model. Volgens mij valt dat maar moeilijk te integreren”, zegt hij aan De Standaard. Bij Bubble Post en Bpost wenst er voorlopig niemand te reageren op de geruchten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Betoging zorgt voor tekorten bij Delhaize

15/11/2017

Bij de supermarkten van Delhaize zijn er deze week opnieuw sprake van tekorten, ditmaal vooral op de versafdeling. Dat is het gevolg van een betoging vorige week, waardoor heel wat magazijnpersoneel afwezig was.

Hasbro doet bod op concurrent Mattel

13/11/2017

Er komt mogelijk een grote samensmelting in de speelgoedwereld, want Hasbro heeft een overnamebod gedaan op concurrent Mattel. Samen zouden ze het grootste speelgoedbedrijf ter wereld worden.

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

08/11/2017

Groenteproducent HAK heeft een meerderheid van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko, waarmee het al langer samenwerkte. Het bedrijf hoopt zo zijn positie in Duitsland te verstevigen en de afzet fors te laten groeien.

Back to top