Bpost toont interesse in Bubble Post

Bpost toont interesse in Bubble Post
Facebook

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

4 miljoen euro

“Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bubble Post daarover. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”

 

Volgens bronnen bij De Standaard heeft Bpost 4 miljoen euro veil voor een overname van Bubble Post, dat hen meer opties zou geven voor het leveren van pakjes in het centrum van grotere steden. Het zou voor de Belgische post de tweede soortgelijke investering op korte tijd zijn. Vorig jaar nam het ook al een participatie in Parcify, dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, waar die zich ook bevindt.

 

Bubble Post werd in 2012 opgericht door Gentenaars Benjamin Rieder, Michel De Waele en Anthony Viaene. Vijf jaar later is het te vinden in 15 Belgische en Nederlandse steden, en haalt het een jaaromzet van 3,5 miljoen euro. Binnenkort gaan de fietskoeriers bovendien ook verschijnen in de Spaanse steden Barcelona en Vitoria.

 

Medeoprichter Benjamin Rieder, die vorig jaar in juni zijn plek als CEO afstond aan Marc Morioux en die ondertussen zelfs al zijn aandelen in het bedrijf heeft verkocht, snapt niet waarom Bpost interesse heeft in Bubble Post. “Bubble Post werkt met een volledig ander logistiek model. Volgens mij valt dat maar moeilijk te integreren”, zegt hij aan De Standaard. Bij Bubble Post en Bpost wenst er voorlopig niemand te reageren op de geruchten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Filet Pur: Voer voor geamputeerde smaakpapillen

12/01/2018

Consumenten zijn net mensen. En dus niet bepaald stabiel en geniaal, maar wel aartslui. Gezondheid is voor hipsters, Kafka leeft en 2018 wordt het jaar van de vijg. Althans volgens het nieuwe weekoverzicht van RetailDetail Food.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top