Brands for Kids krijgt uitstel van betaling

Brands for Kids krijgt uitstel van betaling

Brands for Kids, het bedrijf dat instaat voor het uitbaten van de online modewinkel Brandkinds.nl, heeft uitstel van betaling gekregen. Het bedrijf zegt nu op zoek te gaan naar nieuwe investeerders om de groei te ondersteunen.

 

SanomaVentures opgeheven

“We zijn vanaf het begin heel hard gegroeid, hadden financiering nodig om een en ander te kunnen bolwerken. Als er dan een kink in de kabel komt, kun je in zo'n situatie terechtkomen”, zegt medeoprichter Hans Lormans aan Twinkle.

 

Die financiering kreeg Brands for Kids al in 2013 van SanomaVentures, waardoor de webshop met kinderkleding toegang kreeg tot een grotere doelgroep. Sinds vorig voorjaar had SanomaVentures bovendien een meerderheidsbelang in het bedrijf.

 

Vorige maande geraakte echter bekend dat SanomaVentures wordt opgeheven, waardoor er dus gezocht moest worden naar een oplossing. “We moesten als directie op zoek naar een nieuwe grootaandeelhouder. Zoiets heeft tijd nodig, maar die hadden we niet. We zijn nu druk met gesprekken voeren. Binnen een paar dagen zal een doorstart zijn beslag krijgen, of niet. Voorlopig draaien we gewoon door”, aldus Lormans.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top