Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar België | RetailDetail

Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar België

Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar België

Om de groei van zijn webshop nog te versnellen, is het Britse luxemerk Burberry zijn nieuwste service "Collect-In-Store" volop aan het uitrollen en promoten. Nu zijn ook Belgische en Nederlandse klanten aan de beurt.

Vandaag besteld, morgen af te halen

"Collect-In-Store" werd in het voorjaar uitgetest in Groot-Brittannië en sindsdien geleidelijk aan uitgerold. Met succes, zo stond te lezen in de recentste trading-update van de Britse modegroep: "Verkoop via iPads in de winkels en 'bestel online, haal af in de winkel' presteerden allebei sterk dankzij het blijvend veranderende consumentengedrag".

 

Het mag dus geen verrassing heten dat Burberry-fans dezer dagen in hun mailbox een berichtje vinden waarin Burberry laat weten dat het zijn "Collect-In-Store"-service uitbreidt naar steeds meer landen en steeds meer boetieks. De dienst is nu al beschikbaar in 19 landen wereldwijd.

 

Daartoe behoren ook België en Nederland. In ons land heeft Burberry eigen boetieks in Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Waterloolaan), in Nederland in de P.C. Hooftstraat (Amsterdam). Opvallend: Burberry garandeert afhaling de dag na bestelling (indien besteld op weekdagen vóór 15 uur). Bestellingen blijven 10 dagen ter beschikking in de gekozen Burberry-boetiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.