Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden | RetailDetail

Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour gaat het aantal Drive-afhaalpunten sneller uitbreiden in België. Om dat mogelijk te maken werd een vereenvoudigde installatie voor de afhaalpunten ontwikkeld. Zo kan de service naar alle Carrefour Hypermarkten en Markets worden uitgerold.

Carrefour CheckIn

Om de installatie van een Carrefour Drive ook op kleinere locaties mogelijk te maken, werd de infrastructuur van de ophaalpunten verkleind en eenvoudiger gemaakt. Ook komt er een nieuwe app, Carrefour CheckIn, waarmee een klant zijn aankomst bij een Drive kan aankondigen, zonder dat hij zijn auto moet verlaten. Daardoor zijn er nog maar één of twee parkeerplaatsen nodig voor een Carrefour Drive.


Wanneer een klant parkeert op één van de speciale parkeerplaatsen, kan hij verbinding maken met de winkel door middel van bluetooth. Een medewerker krijgt dan de melding dat de klant er is en zal binnen de vijf minuten de boodschappen naar buiten brengen.


Dankzij de nieuwe opstelling wordt het niet enkel eenvoudiger om een Drive te plaatsen, maar wordt het voor een handelaar ook goedkoper. Bovendien moet er geen vergunning meer worden aangevraagd bij de gemeente. Handelaars moeten enkel enkele parkeerplaatsen schilderen en koelkasten en diepvriezers plaatsen om de bestellingen in te bewaren. Op termijn wil Carrefour zo al zijn hypermarkten en zelfs Market-vestigingen uitrusten met een Drive-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.