Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden | RetailDetail

Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour gaat het aantal Drive-afhaalpunten sneller uitbreiden in België. Om dat mogelijk te maken werd een vereenvoudigde installatie voor de afhaalpunten ontwikkeld. Zo kan de service naar alle Carrefour Hypermarkten en Markets worden uitgerold.

Carrefour CheckIn

Om de installatie van een Carrefour Drive ook op kleinere locaties mogelijk te maken, werd de infrastructuur van de ophaalpunten verkleind en eenvoudiger gemaakt. Ook komt er een nieuwe app, Carrefour CheckIn, waarmee een klant zijn aankomst bij een Drive kan aankondigen, zonder dat hij zijn auto moet verlaten. Daardoor zijn er nog maar één of twee parkeerplaatsen nodig voor een Carrefour Drive.


Wanneer een klant parkeert op één van de speciale parkeerplaatsen, kan hij verbinding maken met de winkel door middel van bluetooth. Een medewerker krijgt dan de melding dat de klant er is en zal binnen de vijf minuten de boodschappen naar buiten brengen.


Dankzij de nieuwe opstelling wordt het niet enkel eenvoudiger om een Drive te plaatsen, maar wordt het voor een handelaar ook goedkoper. Bovendien moet er geen vergunning meer worden aangevraagd bij de gemeente. Handelaars moeten enkel enkele parkeerplaatsen schilderen en koelkasten en diepvriezers plaatsen om de bestellingen in te bewaren. Op termijn wil Carrefour zo al zijn hypermarkten en zelfs Market-vestigingen uitrusten met een Drive-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top