Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour België gaat Drive-netwerk sneller uitbreiden

Carrefour gaat het aantal Drive-afhaalpunten sneller uitbreiden in België. Om dat mogelijk te maken werd een vereenvoudigde installatie voor de afhaalpunten ontwikkeld. Zo kan de service naar alle Carrefour Hypermarkten en Markets worden uitgerold.

Carrefour CheckIn

Om de installatie van een Carrefour Drive ook op kleinere locaties mogelijk te maken, werd de infrastructuur van de ophaalpunten verkleind en eenvoudiger gemaakt. Ook komt er een nieuwe app, Carrefour CheckIn, waarmee een klant zijn aankomst bij een Drive kan aankondigen, zonder dat hij zijn auto moet verlaten. Daardoor zijn er nog maar één of twee parkeerplaatsen nodig voor een Carrefour Drive.


Wanneer een klant parkeert op één van de speciale parkeerplaatsen, kan hij verbinding maken met de winkel door middel van bluetooth. Een medewerker krijgt dan de melding dat de klant er is en zal binnen de vijf minuten de boodschappen naar buiten brengen.


Dankzij de nieuwe opstelling wordt het niet enkel eenvoudiger om een Drive te plaatsen, maar wordt het voor een handelaar ook goedkoper. Bovendien moet er geen vergunning meer worden aangevraagd bij de gemeente. Handelaars moeten enkel enkele parkeerplaatsen schilderen en koelkasten en diepvriezers plaatsen om de bestellingen in te bewaren. Op termijn wil Carrefour zo al zijn hypermarkten en zelfs Market-vestigingen uitrusten met een Drive-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top