Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour pioniert in Italië met een Click&Collect-service die thuislevering binnen de twee uur belooft. Tegelijk opende de Franse supermarktreus in Napels al zijn vijfde vestiging die nooit sluit.

Binnen de twee uur thuis

Bij 150 Italiaanse vestigingen van Carrefour kan de consument zijn boodschappen voortaan online bestellen en ze twee uur later thuis laten leveren. De dienst is gratis voor bestellingen vanaf 70 euro. Daarmee gaan de Italianen nog een stap verder dan de Fransen: op de Franse thuismarkt experimenteren ze sinds eind november met een '2-uur afhaaldienst' in een vijftal hypermarkten.

 

Bij ons gaat de online service van Carrefour nog niet zo ver. Online bestellen kan in de meeste grote vestigingen, een tiental is intussen uitgerust met een Drive.be-afhaalpunt (waar medewerkers uw bestelling meteen in de auto plaatsen) en voor leveringen aan huis werkt Carrefour samen met Bpost (Combo). Al is die laatste service vooralsnog beperkt tot Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

 

7 dagen op 7, 24 uur op 24 open

Tegelijk opende de Franse supermarktreus in de Corso Europa van Napels een 'Carrefour Market'-vestiging die 7 dagen op 7 open is, en dat de klok rond. De winkel, die 75 medewerkers telt, werd uitgewerkt volgens het 'Gourmet'-concept, dat de nadruk legt op lekker en gezond eten.

 

De vestiging in Napels is meteen de vijfde Carrefour in Italië die zeven dagen op zeven de klok rond open is. Eerder opende de Franse reus al soortgelijke winkels in Milaan, Turijn (foto), Palermo en Vercelli. Carrefour telt in Italië 1.152 verkooppunten, waarvan 515 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top