Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis | RetailDetail

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour pioniert in Italië met een Click&Collect-service die thuislevering binnen de twee uur belooft. Tegelijk opende de Franse supermarktreus in Napels al zijn vijfde vestiging die nooit sluit.

Binnen de twee uur thuis

Bij 150 Italiaanse vestigingen van Carrefour kan de consument zijn boodschappen voortaan online bestellen en ze twee uur later thuis laten leveren. De dienst is gratis voor bestellingen vanaf 70 euro. Daarmee gaan de Italianen nog een stap verder dan de Fransen: op de Franse thuismarkt experimenteren ze sinds eind november met een '2-uur afhaaldienst' in een vijftal hypermarkten.

 

Bij ons gaat de online service van Carrefour nog niet zo ver. Online bestellen kan in de meeste grote vestigingen, een tiental is intussen uitgerust met een Drive.be-afhaalpunt (waar medewerkers uw bestelling meteen in de auto plaatsen) en voor leveringen aan huis werkt Carrefour samen met Bpost (Combo). Al is die laatste service vooralsnog beperkt tot Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

 

7 dagen op 7, 24 uur op 24 open

Tegelijk opende de Franse supermarktreus in de Corso Europa van Napels een 'Carrefour Market'-vestiging die 7 dagen op 7 open is, en dat de klok rond. De winkel, die 75 medewerkers telt, werd uitgewerkt volgens het 'Gourmet'-concept, dat de nadruk legt op lekker en gezond eten.

 

De vestiging in Napels is meteen de vijfde Carrefour in Italië die zeven dagen op zeven de klok rond open is. Eerder opende de Franse reus al soortgelijke winkels in Milaan, Turijn (foto), Palermo en Vercelli. Carrefour telt in Italië 1.152 verkooppunten, waarvan 515 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.