Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis | RetailDetail

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour pioniert in Italië met een Click&Collect-service die thuislevering binnen de twee uur belooft. Tegelijk opende de Franse supermarktreus in Napels al zijn vijfde vestiging die nooit sluit.

Binnen de twee uur thuis

Bij 150 Italiaanse vestigingen van Carrefour kan de consument zijn boodschappen voortaan online bestellen en ze twee uur later thuis laten leveren. De dienst is gratis voor bestellingen vanaf 70 euro. Daarmee gaan de Italianen nog een stap verder dan de Fransen: op de Franse thuismarkt experimenteren ze sinds eind november met een '2-uur afhaaldienst' in een vijftal hypermarkten.

 

Bij ons gaat de online service van Carrefour nog niet zo ver. Online bestellen kan in de meeste grote vestigingen, een tiental is intussen uitgerust met een Drive.be-afhaalpunt (waar medewerkers uw bestelling meteen in de auto plaatsen) en voor leveringen aan huis werkt Carrefour samen met Bpost (Combo). Al is die laatste service vooralsnog beperkt tot Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

 

7 dagen op 7, 24 uur op 24 open

Tegelijk opende de Franse supermarktreus in de Corso Europa van Napels een 'Carrefour Market'-vestiging die 7 dagen op 7 open is, en dat de klok rond. De winkel, die 75 medewerkers telt, werd uitgewerkt volgens het 'Gourmet'-concept, dat de nadruk legt op lekker en gezond eten.

 

De vestiging in Napels is meteen de vijfde Carrefour in Italië die zeven dagen op zeven de klok rond open is. Eerder opende de Franse reus al soortgelijke winkels in Milaan, Turijn (foto), Palermo en Vercelli. Carrefour telt in Italië 1.152 verkooppunten, waarvan 515 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top