Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour pioniert in Italië met een Click&Collect-service die thuislevering binnen de twee uur belooft. Tegelijk opende de Franse supermarktreus in Napels al zijn vijfde vestiging die nooit sluit.

Binnen de twee uur thuis

Bij 150 Italiaanse vestigingen van Carrefour kan de consument zijn boodschappen voortaan online bestellen en ze twee uur later thuis laten leveren. De dienst is gratis voor bestellingen vanaf 70 euro. Daarmee gaan de Italianen nog een stap verder dan de Fransen: op de Franse thuismarkt experimenteren ze sinds eind november met een '2-uur afhaaldienst' in een vijftal hypermarkten.

 

Bij ons gaat de online service van Carrefour nog niet zo ver. Online bestellen kan in de meeste grote vestigingen, een tiental is intussen uitgerust met een Drive.be-afhaalpunt (waar medewerkers uw bestelling meteen in de auto plaatsen) en voor leveringen aan huis werkt Carrefour samen met Bpost (Combo). Al is die laatste service vooralsnog beperkt tot Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

 

7 dagen op 7, 24 uur op 24 open

Tegelijk opende de Franse supermarktreus in de Corso Europa van Napels een 'Carrefour Market'-vestiging die 7 dagen op 7 open is, en dat de klok rond. De winkel, die 75 medewerkers telt, werd uitgewerkt volgens het 'Gourmet'-concept, dat de nadruk legt op lekker en gezond eten.

 

De vestiging in Napels is meteen de vijfde Carrefour in Italië die zeven dagen op zeven de klok rond open is. Eerder opende de Franse reus al soortgelijke winkels in Milaan, Turijn (foto), Palermo en Vercelli. Carrefour telt in Italië 1.152 verkooppunten, waarvan 515 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top