Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis | RetailDetail

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour Italië levert online bestellingen binnen de twee uur thuis

Carrefour pioniert in Italië met een Click&Collect-service die thuislevering binnen de twee uur belooft. Tegelijk opende de Franse supermarktreus in Napels al zijn vijfde vestiging die nooit sluit.

Binnen de twee uur thuis

Bij 150 Italiaanse vestigingen van Carrefour kan de consument zijn boodschappen voortaan online bestellen en ze twee uur later thuis laten leveren. De dienst is gratis voor bestellingen vanaf 70 euro. Daarmee gaan de Italianen nog een stap verder dan de Fransen: op de Franse thuismarkt experimenteren ze sinds eind november met een '2-uur afhaaldienst' in een vijftal hypermarkten.

 

Bij ons gaat de online service van Carrefour nog niet zo ver. Online bestellen kan in de meeste grote vestigingen, een tiental is intussen uitgerust met een Drive.be-afhaalpunt (waar medewerkers uw bestelling meteen in de auto plaatsen) en voor leveringen aan huis werkt Carrefour samen met Bpost (Combo). Al is die laatste service vooralsnog beperkt tot Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

 

7 dagen op 7, 24 uur op 24 open

Tegelijk opende de Franse supermarktreus in de Corso Europa van Napels een 'Carrefour Market'-vestiging die 7 dagen op 7 open is, en dat de klok rond. De winkel, die 75 medewerkers telt, werd uitgewerkt volgens het 'Gourmet'-concept, dat de nadruk legt op lekker en gezond eten.

 

De vestiging in Napels is meteen de vijfde Carrefour in Italië die zeven dagen op zeven de klok rond open is. Eerder opende de Franse reus al soortgelijke winkels in Milaan, Turijn (foto), Palermo en Vercelli. Carrefour telt in Italië 1.152 verkooppunten, waarvan 515 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.