Carrefour test “intelligente portefeuille” voor smartphones

Carrefour test “intelligente portefeuille” voor smartphones

Wa!, zo heet de gratis betaalapp die Carrefour en de Franse grootbank BNP Paribas hebben ontwikkeld. Klanten kunnen er zowel mobiele betalingen mee uitvoeren als getrouwheidskaarten beheren en kortingbonnen verzilveren.

 

In 2017 beschikbaar in heel Frankrijk

“In één enkele beweging, enkel gebruik makend van een PIN-code, zal de klant zijn aankopen kunnen betalen, zowel in fysieke winkels ‑ inclusief hypermarkten, supermarkten en lokale winkels ‑ als op het internet, mét behoud van de gebruikelijke voordelen voor trouwe klanten”, zo melden beide Franse groepen bij de officiële voorstelling van Wa!, hun smartphone-app voor mobiel betalen. Concreet belooft Wa! dat het systeem bij de betaling automatisch getrouwheidspunten toevoegt en kortingen in mindering brengt zonder gedoe.

 

De “intelligente portefeuille”, zoals Carrefour-CEO Plassat ze deze week nog omschreef tijdens de aandeelhoudersvergadering, is getest in een aantal buurtwinkels in Parijs en in de hypermarkt van Montesson (Yvelines). “Tot nog toe hebben de tests veel belangstelling gewekt bij de consumenten en de komende maanden komen er grootschalige tests in Ile-de-France (de grotere Parijse agglomeratie) bij een dozijn winkels van alle enseignes van Carrefour”, klinkt het.

 

Als ook die tests succesvol blijken, wil Carrefour de gratis app al volgend jaar uitrollen over heel Frankrijk. Gezien de aanwezigheid van zowel Carrefour als BNP Paribas (via dochterbank BNP Paribas Fortis) in ons land, zal België ongetwijfeld snel volgen, al is daarover officieel nog niets beslist.

 

Wel zullen op termijn ook andere distributeurs toegang krijgen tot de dienst. De app is bruikbaar voor elke consument, ongeacht bij welke bank of mobiele operator hij klant is. De twee partners willen hun platform ook snel openstellen voor externe start-ups om het aanbod aan beschikbare diensten stelselmatig uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Broers Mestdagh trekken zich terug uit dagelijks bestuur Groupe Mestdagh

05/12/2017

De broers Eric en John Mestdagh hebben besloten om zich vanaf de zomer van volgend jaar terug te trekken uit het dagelijks bestuur van de Groupe Mestdagh. Ze blijven wel inspraak hebben op vlak van de langetermijnstrategieën.

Back to top