CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei | RetailDetail

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Op naar 34 miljard dollar omzet

Alibaba blaakt van het zelfvertrouwen. Op een investeerdersconferentie in China voorspelde financieel directeur Wu een omzetgroei met 45 tot 49% voor het lopende boekjaar (dat tot einde maart 2018 loopt): een pak meer dan de +35% waar analisten gepolst door persbureau Bloomberg van uitgaan.

 

In de wetenschap dat de Chinese internetgigant zijn boekjaar 2016-2017 afsloot met een omzet van 23,5 miljard dollar (ca. 20 miljard euro), betekent dit dat Wu mikt op een indrukwekkende 34 miljard dollar (omgerekend meer dan 30 miljard euro). Ook dat bedrag is gevoelig meer dan de 31,5 miljard dollar waar de analisten tot nog toe van uitgingen.

 

De financieel directeur verklaart die sterke stijging door de diversificatie die het bedrijf volop doorvoert om zo het hoofd te bieden aan de groeivertraging in China. Zo wordt Alibaba almaar actiever in domeinen als artificiële intelligentie, cloudcomputing en big data.

 

Pittig detail: vorig jaar, op dezelfde investeerdersconferentie, voorspelde Alibaba een omzetgroei met 48%. In werkelijkheid ging de omzet er met 56% op vooruit. Benieuwd of de voorspelling van Maggie Wu ook dit jaar een onderschatting zal blijken…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.