Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

De Franse e-tailer Vente-Privée pakt zondag uit met een stunt van formaat: een flashverkoop van topwijnen van het prestigieuze Château d'Yquem. Via Vente-Privee hoopt het wijnhuis van Bernard Arnault (LVMH) vooral meer vrouwen te bereiken.

Kortingen pas de dag zelf bekend

De Franse e-commercesite, die vorig jaar zo'n 70 miljoen producten verkocht tijdens 10.100 flash sales (totale omzet: 1,3 miljard euro), is een relatieve nieuwkomer in de wijnverkoop, maar slaagde er in 2013 toch al mooi in om zo'n 3,3 miljoen flessen wijn aan de man te brengen, goed voor een omzet van 36 miljoen euro.

 

Vente-Privée verkoopt zijn wijnen naar eigen zeggen met een korting van 30 à 40%, tegenover gemiddeld 60% voor de andere productcategorieën. Of dat ook geldt voor deze topwijnen, is nog niet bekend: Vente-Privée maakt de prijzen naar goede gewoonte pas de dag van de verkoop zelf bekend.

 

Win-win voor beide partijen

Met de 'flash sale' in samenwerking met Château d'Yquem streeft Vente-Privée een dubbel doel na: zich nog meer profileren als website voor wijnkopers, maar tegelijk ook andere prestigieuze wijnhuizen lokken. "Sommige merken zeggen altijd nee, maar als een kasteel als Yquem ja zegt, dan is dat een bijzonder krachtig signaal", zegt een woordvoerder van de site.

 

Ook Château d'Yquem heeft veel te winnen bij deze verkoop. Het befaamde wijnhuis, eigendom van LVMH-eigenaar Bernard Arnault, test voor het eerst een nieuw distributiekanaal uit waarmee de groep zich rechtstreeks richt tot de meer dan 14 miljoen leden van Vente-Privee, bij wie een meerderheid vrouwen (liefst 63%!). Op die manier hoopt het wijnhuis een nieuwe doelgroep aan te boren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top