Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

De Franse e-tailer Vente-Privée pakt zondag uit met een stunt van formaat: een flashverkoop van topwijnen van het prestigieuze Château d'Yquem. Via Vente-Privee hoopt het wijnhuis van Bernard Arnault (LVMH) vooral meer vrouwen te bereiken.

Kortingen pas de dag zelf bekend

De Franse e-commercesite, die vorig jaar zo'n 70 miljoen producten verkocht tijdens 10.100 flash sales (totale omzet: 1,3 miljard euro), is een relatieve nieuwkomer in de wijnverkoop, maar slaagde er in 2013 toch al mooi in om zo'n 3,3 miljoen flessen wijn aan de man te brengen, goed voor een omzet van 36 miljoen euro.

 

Vente-Privée verkoopt zijn wijnen naar eigen zeggen met een korting van 30 à 40%, tegenover gemiddeld 60% voor de andere productcategorieën. Of dat ook geldt voor deze topwijnen, is nog niet bekend: Vente-Privée maakt de prijzen naar goede gewoonte pas de dag van de verkoop zelf bekend.

 

Win-win voor beide partijen

Met de 'flash sale' in samenwerking met Château d'Yquem streeft Vente-Privée een dubbel doel na: zich nog meer profileren als website voor wijnkopers, maar tegelijk ook andere prestigieuze wijnhuizen lokken. "Sommige merken zeggen altijd nee, maar als een kasteel als Yquem ja zegt, dan is dat een bijzonder krachtig signaal", zegt een woordvoerder van de site.

 

Ook Château d'Yquem heeft veel te winnen bij deze verkoop. Het befaamde wijnhuis, eigendom van LVMH-eigenaar Bernard Arnault, test voor het eerst een nieuw distributiekanaal uit waarmee de groep zich rechtstreeks richt tot de meer dan 14 miljoen leden van Vente-Privee, bij wie een meerderheid vrouwen (liefst 63%!). Op die manier hoopt het wijnhuis een nieuwe doelgroep aan te boren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top