Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

De Franse e-tailer Vente-Privée pakt zondag uit met een stunt van formaat: een flashverkoop van topwijnen van het prestigieuze Château d'Yquem. Via Vente-Privee hoopt het wijnhuis van Bernard Arnault (LVMH) vooral meer vrouwen te bereiken.

Kortingen pas de dag zelf bekend

De Franse e-commercesite, die vorig jaar zo'n 70 miljoen producten verkocht tijdens 10.100 flash sales (totale omzet: 1,3 miljard euro), is een relatieve nieuwkomer in de wijnverkoop, maar slaagde er in 2013 toch al mooi in om zo'n 3,3 miljoen flessen wijn aan de man te brengen, goed voor een omzet van 36 miljoen euro.

 

Vente-Privée verkoopt zijn wijnen naar eigen zeggen met een korting van 30 à 40%, tegenover gemiddeld 60% voor de andere productcategorieën. Of dat ook geldt voor deze topwijnen, is nog niet bekend: Vente-Privée maakt de prijzen naar goede gewoonte pas de dag van de verkoop zelf bekend.

 

Win-win voor beide partijen

Met de 'flash sale' in samenwerking met Château d'Yquem streeft Vente-Privée een dubbel doel na: zich nog meer profileren als website voor wijnkopers, maar tegelijk ook andere prestigieuze wijnhuizen lokken. "Sommige merken zeggen altijd nee, maar als een kasteel als Yquem ja zegt, dan is dat een bijzonder krachtig signaal", zegt een woordvoerder van de site.

 

Ook Château d'Yquem heeft veel te winnen bij deze verkoop. Het befaamde wijnhuis, eigendom van LVMH-eigenaar Bernard Arnault, test voor het eerst een nieuw distributiekanaal uit waarmee de groep zich rechtstreeks richt tot de meer dan 14 miljoen leden van Vente-Privee, bij wie een meerderheid vrouwen (liefst 63%!). Op die manier hoopt het wijnhuis een nieuwe doelgroep aan te boren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top