Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee | RetailDetail

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

De Franse e-tailer Vente-Privée pakt zondag uit met een stunt van formaat: een flashverkoop van topwijnen van het prestigieuze Château d'Yquem. Via Vente-Privee hoopt het wijnhuis van Bernard Arnault (LVMH) vooral meer vrouwen te bereiken.

Kortingen pas de dag zelf bekend

De Franse e-commercesite, die vorig jaar zo'n 70 miljoen producten verkocht tijdens 10.100 flash sales (totale omzet: 1,3 miljard euro), is een relatieve nieuwkomer in de wijnverkoop, maar slaagde er in 2013 toch al mooi in om zo'n 3,3 miljoen flessen wijn aan de man te brengen, goed voor een omzet van 36 miljoen euro.

 

Vente-Privée verkoopt zijn wijnen naar eigen zeggen met een korting van 30 à 40%, tegenover gemiddeld 60% voor de andere productcategorieën. Of dat ook geldt voor deze topwijnen, is nog niet bekend: Vente-Privée maakt de prijzen naar goede gewoonte pas de dag van de verkoop zelf bekend.

 

Win-win voor beide partijen

Met de 'flash sale' in samenwerking met Château d'Yquem streeft Vente-Privée een dubbel doel na: zich nog meer profileren als website voor wijnkopers, maar tegelijk ook andere prestigieuze wijnhuizen lokken. "Sommige merken zeggen altijd nee, maar als een kasteel als Yquem ja zegt, dan is dat een bijzonder krachtig signaal", zegt een woordvoerder van de site.

 

Ook Château d'Yquem heeft veel te winnen bij deze verkoop. Het befaamde wijnhuis, eigendom van LVMH-eigenaar Bernard Arnault, test voor het eerst een nieuw distributiekanaal uit waarmee de groep zich rechtstreeks richt tot de meer dan 14 miljoen leden van Vente-Privee, bij wie een meerderheid vrouwen (liefst 63%!). Op die manier hoopt het wijnhuis een nieuwe doelgroep aan te boren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.