Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee | RetailDetail

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

Château d'Yquem wil vrouwen verleiden via Vente-Privee

De Franse e-tailer Vente-Privée pakt zondag uit met een stunt van formaat: een flashverkoop van topwijnen van het prestigieuze Château d'Yquem. Via Vente-Privee hoopt het wijnhuis van Bernard Arnault (LVMH) vooral meer vrouwen te bereiken.

Kortingen pas de dag zelf bekend

De Franse e-commercesite, die vorig jaar zo'n 70 miljoen producten verkocht tijdens 10.100 flash sales (totale omzet: 1,3 miljard euro), is een relatieve nieuwkomer in de wijnverkoop, maar slaagde er in 2013 toch al mooi in om zo'n 3,3 miljoen flessen wijn aan de man te brengen, goed voor een omzet van 36 miljoen euro.

 

Vente-Privée verkoopt zijn wijnen naar eigen zeggen met een korting van 30 à 40%, tegenover gemiddeld 60% voor de andere productcategorieën. Of dat ook geldt voor deze topwijnen, is nog niet bekend: Vente-Privée maakt de prijzen naar goede gewoonte pas de dag van de verkoop zelf bekend.

 

Win-win voor beide partijen

Met de 'flash sale' in samenwerking met Château d'Yquem streeft Vente-Privée een dubbel doel na: zich nog meer profileren als website voor wijnkopers, maar tegelijk ook andere prestigieuze wijnhuizen lokken. "Sommige merken zeggen altijd nee, maar als een kasteel als Yquem ja zegt, dan is dat een bijzonder krachtig signaal", zegt een woordvoerder van de site.

 

Ook Château d'Yquem heeft veel te winnen bij deze verkoop. Het befaamde wijnhuis, eigendom van LVMH-eigenaar Bernard Arnault, test voor het eerst een nieuw distributiekanaal uit waarmee de groep zich rechtstreeks richt tot de meer dan 14 miljoen leden van Vente-Privee, bij wie een meerderheid vrouwen (liefst 63%!). Op die manier hoopt het wijnhuis een nieuwe doelgroep aan te boren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.